خطیب موقت نماز جمعه تهران:

امروز همه دنیا با نگاه صدق و امانت به جمهوری اسلامی نگاه می‌کنند/ نباید در مسایل اقتصادی اخلال ایجاد کرد

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۲:۰۱:۵۱
کد خبر: ۷۷۶۴۴۶
امروز همه دنیا با نگاه صدق و امانت به جمهوری اسلامی نگاه می‌کنند/ نباید در مسایل اقتصادی اخلال ایجاد کرد
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:رییس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل امتحان خود را پس داد و زمانی که گفت من بهترین رئیس جمهور آمریکا بودم با خنده حضار پاسخش را گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله «محمد امامی کاشانی»، خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه اول  نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت سالروز شهادت امام عسگری( ع) و تبریک وعده الهی خدا به انسان ها که روزی جهان سراسر پرازعدل و داد خواهد بود و آنچه که پیامبران آوردند توسط امام زمان (عج) به کرسی عمل می نشیند بیان کرد: بحث اسوه در سه جای قرآن آمده است. در آیه ۲۱ سوره احزاب اشاره می کند که برای شما چنین کردیم که رسول الله را برای شما اسوه قرار دادیم. یعنی پیامبر(ص) و انبیاء خود را فدای شما می کنند تا اسوه باشند و شما سعادتمند باشید.اسوه کسی است که انسان ها فکر و عمل را با او منطبق می کنند. پیامبر(ص) را خداوند متعال اسوه قرار داده که به نفع بشریت است.

وی در ادامه گفت: امام حسن عسگری (ع) و امام زمان(عج) ‌که اسوه هستند از سوی خدا تعیین شده‌اند. پیامبر (ص)را خدا به عنوان اسوه معرفی کرده و در جای دیگر ابراهیم خلیل را به عنوان اسوه معرفی کرده و در عین حال در هر زمان خداوند انسان هایی را قرار داده تا اسوه باشند.

امامی کاشانی در ادامه تصریح کرد: کسی اسوه است که از وحی باخبر باشد و سرتاپای نظام وجود را بفهمد و بر اساس آن عمل کند. لذا هر کسی اسوه و مقتدا نیست. سلمان‌ها و بو علی سینا ها مقتدا نیستند، بلکه مقتدا انسان هایی هستند که انسان هایی ممتاز هستند.

وی با اشاره به معنای اسوه بیان کرد: عیار بو علی سینا ها و مکتب های دنیا و مکتب های اجتماعی نمی توانند برای بشر اسوه باشند. بعضی از علمای اهل سنت می گویند حضرت مهدی در سال ۲۵۵ هجرت به دنیا آمده و در روز شهادت امام عسگری پنج ساله بوده و اکنون در غیبت هستند، اما بعضی علمای اهل سنت در اینجا گیر کردند. می گویند اسوه نباید در غیبت باشد بلکه باید در منظر مردم باشد. بعضی از بزرگان شیعه نیز با این مشکل مواجه بودند و اسحاق ابن یعقوب نیز از محمد ابن عثمان امری که نایب دوم حضرت است در این زمینه سوال کرد و نامه ای به وی داد که به خدمت حضرت برساند و در آن نامه پرسید وجود مبارک شما در غیبت برای جامعه بشریت چه فایده ای دارد حضرت اینگونه جواب وی را داد همان طوری که خورشید در پس ابر نور دارد من هم نور دارم ولی خورشید آنچنان آشکار نیست و ابر ها آمده و آن ابر ها مشکلات اجتماعی دنیا است که ظهور را به تاخیر انداخته، این چیزی است که خدا خواسته و روزی حکمت غیبت مشخص می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: همین اندازه برای ساختن ما کافی است که ببینیم چنین انسانی وجود دارد که کار های خوب را تایید می کند و از کارهای بد ناراحت می شود.

امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: امام عسگری به شیعیان جهان چنین فرمود اگر ورع داشتید و در سخن راستگو بودید و با مردم رفتار خوبی داشتید گفته می شود این شیعه‌ است و این من را خوشحال می کند. تقوا داشته باشید و زینت ما باشید . ای شیعیان مودت ها را به ما بکشانید جوری عمل کنید که دل ها به ما کشانده شود و مردم به ما علاقه پیدا کنند و هرجا شیعه ای دیدند بگویند او پیرو امام عسگری(ع) است.

وی افزود: بدی ها را از ما دور کنید. نگویند شیعه علی(ع) تهمت می زند و دروغ می گوید. حضرت می فرماید خوب عمل کنید تا دنیا بداند شیعه چیست تا دل بشریت نیز سمت ما بیاید. باید اعمال و زندگی خود را تطبیق دهیم. نباید در کشور اسلامی اینقدر در مسایل اقتصادی سودجویی شود. این خیانت ها و احتکار ها و بالا بردن قیمت ها کار شیعه نیست.

امامی کاشانی در ادامه خاطر نشان کرد: نباید در مسایل اقتصادی اخلال ایجاد کرد و در تولید خیانت کنیم. بابد تولید با کیفیت داشته باشیم و کالا را در خدمت مردم قرار دهیم. احتکار کار شرم آوری است که موجب نشان دادن چهره مبارکه ائمه خدا نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: خوش بختانه قوه قضایی مفسدان اقتصادی را دنبال می کند و در راس آن فقیه عادل قرار دارد و هم چنین نیروی انتظامی و از کار هایی که انجام می شود باید تشکر و قدر دانی شود . باید در مسائل اقتصادی خیلی جدی و دقیق باشیم.

امامی کاشانی با اشاره به سور مبارکه مائده بیان کرد:محاربه منحصر به شمشیر کشیدن و کشتن یک فرد نیست بلکه غارت اموال و ایجاد اختلال در نظام اقتصادی نیز شامل این مورد می شود. دشمنان ما می خواهند با استفاده از جنگ رسانه ای خود را موفق کنند.

امامی کاشانی در ادامه با اشاره به اینکه گرچه آمریکا همیشه ظالم بوده است اظهار کرد: هیچ زمانی چهره هیچ رئیس جمهور آمریکایی زشت‌تر از ترامپ نبوده است. این را باید به قضاوت دنیا سپرد. فسادهای دنیا از چیست؟ جنایات ال سعود و صهیونیست ها از کجاست؟ آمریکا در این جنایت بدترین چهره را در دنیا دارد و خود را با تبلیغات بالا می برد.رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی امتحان خود را پس داد و زمانی که گفت من بهترین رئیس جمهور آمریکا بودم با خنده حضار پاسخش را گرفت.

وی تصریح کرد:می خواهید با این حرف ها بر روی جنایات خود سرپوش بگذارید. ببینید جمهوری اسلامی در کجاست و شما در کجایید. تمام دنیا با صدق و امانت به جمهوری اسلامی نگاه می کند. و می دانند همیشه دنبال حق است. خداوند از حق حمایت می کند.مسئله شهادت و ایثار و فداکاری که پدران و مادران و همسران شهدا دارند بسیار در تحقق حق موثر بوده است. عزت ایران نص خداست و نمی توانید نص خدا را ازبین ببرید.

امامی کاشانی  در ادامه با اشاره به سالگرد رحلت علامه طباطبایی و هفته کتاب بیان کرد: اینکه اینترنت را باز کنیم و بخواهیم کتاب بنویسیم دانش را بالا نمی برد. البته فضا مجازی در جست وجو خیلی موثر است اما مطالعه کتاب است که دانشمند را به تالیف کتاب ترغیب می‌کند، ما باید به کتاب خوانی اهمیت دهیم.

وی در ادامه ضمن عذر خواهی از نمازگزاران به دلیل برگزاری نماز جمعه در محوطه دانشگاه تهران و به زحمت افتادن نمازگزاران به دلیل سرما گفت: نسبت به مصلی و مدیران مصلی که چه مشکلاتی دارند کاری ندارم. مدیریت باید جوری باشد که همه جهات رابسنجد. باید مدیریت به گونه ای باشد تا روزی که مثل امروز سرد است نمازگزاران به زحمت نیفتند.

وی در پایان گفت: یک جمله به همه مدیران بگویم. اگر کار برای خودتان بکنیند صرفا یک کار است. اما کار اجتماعی غیر از فکر و عمل دلسوزی هم می خواهد. مدیر باید دلسوز جامعه باشد. اگر دلسوزی نباشد مدیریت به نتیجه نمی رسد و برکت نخواهد داشت.

نظر شما