معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

بیش از ۳ هزار شرکت اسپانیایی وارد بازار ایران شدند

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۸:۳۳:۳۸
کد خبر: ۷۷۶۶۲۴
بیش از ۳ هزار شرکت اسپانیایی وارد بازار ایران شدند
معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: متاثر از توافق هسته ای در سال گذشته حجم روابط تجاری تهران - مادرید به مرز 2 میلیارد یورو رسید و بیش از 3 هزار شرکت اسپانیایی وارد بازار ایران شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید «عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر خارجه، و «پیو گارسیا اسکودرو مارتینز»، رئیس مجلس سنای اسپانیا، درباره همکاری های پارلمانی، برجام و موضوعات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

عراقچی گفت: متاثر از توافق هسته ای در سال گذشته حجم روابط تجاری تهران - مادرید به مرز 2 میلیارد یورو رسید و بیش از 3 هزار شرکت اسپانیایی وارد بازار ایران شدند. اما با اقدام آمریکا فعالیت بخش های تجاری و اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفت.

پیو گارسیا اسکودرو نیز گفت: دولت اسپانیا و اتحادیه اروپا از برجام حمایت کامل می کنند و در تلاش هستند تا آثار تحریم ها را به حداقل برسانند. خروج آمریکا از برجام امنیت خاورمیانه را به طور جدی با چالش مواجه نموده و این وضعیت بر روی سایر مناطق از جمله اروپا تاثیر گذار است.

همچنین مذاکرات جامع ایران و اسپانیا در قالب دور دوم مکانیسم مشورت های سیاسی معاونین وزرای خارجه با سفر «سید عباس عراقچی»‌ معاون سیاسی وزیر امور خارجه به مادرید برگزار شد.

در مذاکرات میان معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با «فرناندو والنسوئلا» قائم مقام وزارت امور خارجه و همکاری های اسپانیا که بیش از سه ساعت به طول انجامید مجموعه موضوعات مورد علاقه طرفین شامل مباحث سیاسی، اقتصادی و محورهای منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

والنسوئلا با اشاره به اراده سیاسی اروپا برای مقابله باسیاست یکجانبه گرایانه آمریکا برحمایت از برجام تاکید کرد و گفت اتحادیه اروپا به دنبال تدوین ساز و کاری است که مستقل از بانک مرکزی و سایر نهادهای پولی و مالی بتواند روابط ایران و اروپا را پوشش دهد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ایران و اتحادیه اروپا برجام را حفظ کنند فرصت برای یافتن راه کارهای همکاری برای رفع موانع تجاری وجود خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز