دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

کنفرانس وحدت اسلامی مشت محکمی بر دهان جبهه استکبار با محوریت آمریکا است/ صفحه جدیدی در جهان اسلام در حال باز شدن است

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۱:۲۹:۴۳
کد خبر: ۷۷۶۷۵۶
کنفرانس وحدت اسلامی مشت محکمی بر دهان جبهه استکبار با محوریت آمریکا است/ صفحه جدیدی در جهان اسلام در حال باز شدن است
نشست خبری آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیرامون برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سالن همایش موزه شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، نشست خبری آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیرامون برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امروز 26 آبان در سالن همایش موزه شهدا برگزار شد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی مشت محکمی بر دهان جبهه استکبار با محوریت آمریکا است، اظهار کرد: این کنفرانس نشان خواهد داد که تلاش جبهه استکبار برای به حاشیه راندن و در انزوا قرار دادن ایران نه تنها نتیجه نداده بلکه جمهوری اسلامی محور همه آزادی خواهان جهان شده که نمایندگانی از سراسر جهان دارد.

وی در ادامه افزود: تلاش هایی که جریان‌ها، نهادها و نیروهای تقریب گرا و وحدت گرا در سراسر جهان اسلام انجام دادند، به تدریج در حال بارنشستن است. دهه گذشته دوره سختی از توطئه های عمومی در سراسر جهان برای ایجاد ستیزه جویی در جامعه اسلامی و درگیر ساختن پیروان مذاهب اسلامی گوناگون با یکدیگر برای ایجاد خونریزی و جنگ بود.

آیت الله اراکی تصریح کرد: در طول این سال‌ها شاهد جنگ‌های گسترده‌ای در منطقه بودیم از جنگ هفتاد ساله رژیم اشغالگر بر علیه فلسطینیان گرفته تا جنگی که در افغانستان و پاکستان تحت عناوین مختلف از جمله عناوین مذهبی به راه انداخته شد. این آتش ها دامن کشورهای اروپایی را هم گرفت و در آنجا هم شاهد گسترش دامنه تروریسم تحت عناوین مختلف بودیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که جریان های همگرا و جریان های وحدت گرا و همه نیروهای همراه و همگام جمهوری اسلامی در سراسر جهان در آستانه پیروزی حتمی هستند. آغاز این پیروزی را در کنفرانس وحدت اسلامی جشن خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی اعلام خواهیم کرد که صفحه جدیدی در جهان اسلام در حال باز شدن است و در این صفحه شاهد غلبه جریان وحدت گرا در جهان اسلام خواهیم بود. در این صفحه نو شاهد آن خواهیم بود که صدای همگرایی به هر صدایی غلبه خواهد کرد و این یکی از مهم‌ترین برجستگی‌های این کنفرانس خواهد بود.

آیت الله اراکی بیان کرد: دیگر برجستگی این کنفرانس این است که جهان اسلام با جمهوری اسلامی در یک جبهه اعلام همبستگی می کند. اگر جبهه استکبار به رهبری ایالات متحده تلاش می‌کند اتحادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت راه اندازی کند و اگر ترامپ با نیروهای همراهش در منطقه نظیر حاکمان عربستان و حکام رژیم صهیونیستی تلاش کردند، حدود ۵۰ کشور و در عربستان برای ایجاد یک جبهه متحد علیه جمهوری اسلامی ایران راه اندازی کنند؛ در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی شاهد گردهمایی صد کشور اسلامی خواهیم بود.

وی در ادامه تشریح کرد: شخصیت های علمی و مذهبی از حدود ۱۰۰ کشور از سراسر جهان در جمهوری اسلامی حضور پیدا می‌کنند تا نشان دهند که آزادی خواهی در جهان با محوریت جمهوری اسلامی، شکل گرفته است. آزادی خواهان و روشنفکران حقیقی جهان و مبارزان در راستای مقاومت علیه استکبار در سراسر جهان در یک جبهه واحد گرد هم خواهند آمد تا اعلام کنند در جبهه واحد در برابر استکبار صف واحدی را تشکیل دادند. این به نظر ما پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی و تو دهنی محکمی به جبهه استکبار با رهبری ایالات متحده خواهد بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی امسال به منزله مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی است که ادعا می کنند، جمهوری اسلامی در جهان منزوی خواهد بود تا معلوم شود، جمهوری اسلامی نه تنها منزوی نیست بلکه محور همه آزادیخواهان جهان است. شکل‌گیری سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی به منزله شکست برنامه های یالات متحده برای تحریم و محاصره و ایجاد انتظار برای جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی است.

آیت الله اراکی افزود: ما امروز در شرایطی قرار داریم که مشت مقاومت آنچنان بر مغز دولت ادعایی و دولت غیرمشروع صهیونیستی کوبید که ظرف ۴۸ ساعت مقاومت شجاعانه مردم غزه مردمی که در محاصره و تحریم هستند نه تنها در جبهه نظامی شکست بزرگی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند بلکه در جبهه سیاسی به ایجاد یک شکاف و ستیز درونی افسرده و امیر در رژیم صهیونیستی منجر شد.

وی بیان کرد: سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی امسال با محوریت مسئله قدس و فلسطین و دفاع از مردم مظلوم فلسطین شکل می گیرد. دفاع از مردم فلسطین دفاع از مردم یمن است. در خیلی از رسانه‌ها دیدیم که بسیاری از فلسطینیان در فضای مجازی این شعار را سر دادند و به این مسئله اشاره کردند که جبهه غزه با جبهه یمن گره خورده است. امروز شاهد پیروزی مردم غزه در فلسطین هستیم و این آغازی برای پیروزی حتمی و قطعی مردم یمن است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امیدواریم دستاوردهای سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی دستاوردهای باشد که سراسر دنیا بدانند دوره پیروزی جبهه مقاومت آغاز شده است. این پیروزی در عرصه نظامی، رسانه ای، فکری و سیاسی است.

آیت الله اراکی در پایان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم این کنفرانس را در این شرایط سخت به درستی برگزار کنیم. می دانیم که امروز مردم ما در محاصره و تحریم هستند اما پذیرایی ایران از این میهمانان نشان‌دهنده این است که تحریم‌ها مردم ما را از راه مبارزه پشیمان نخواهد کرد. تحریم ها نه تنها مردم ما را در مبارزه بر علیه استکبار و در راه مقاومت سست نمی کند بلکه محکم تر هم خواهد کرد.

نظر شما