اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار شد؛

ریاض درباره جنایت وحشتناک قتل خاشقچی روشنگری کند

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۹:۵۲:۲۱
کد خبر: ۷۷۷۱۸۲
ریاض درباره جنایت وحشتناک قتل خاشقچی روشنگری کند
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از مقامات دولت سعودی‌ خواست، به صورت کامل درباره قتل رونامه‌نگار منتقد این رژیم روشنگری کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای برنا، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اواخر وقت روز شنبه به سعودی‌ها اعلام کرد که همچنان باید در زمینه «جنایت وحشتناک رخ داده»، روشنگری صورت گیرد.

در بیانیه‌ای به همین منظور آمده است: «اتحادیه اروپا از آغاز موضعی روشن در زمینه روشنگری کامل، معتبر و واضحی در مورد قتل «جمال خاشقچی»  داشته است. اروپا اطلاعاتی که مقامات سعودی روز  پانزدهم نوامبر (24 آبان‌ماه) در زمینه آخرین تحولات در راستای تحقیقات خود منتشر کرده‌اند را مدنظر قرار داده و اکنون لازم است که حواشی این جنایت وحشتناک به صورت کامل روشن شوند و همه کسانی که در این زمینه مسئول هستند، پاسخگو باشند.

 آغاز روند قانونی باید یک گام به سمت پاسخگویی باشد این روند راهکاری مهم است تا مشخص شود که عدالت در جریان است. همان‌چیزی که جامعه جهانی، خانواده و دوستان مرحوم خاشقچی خواستار آن هستند. موضع اتحادیه اروپا همواره این است که با مجازات مرگ در هر شرایط و در هر موردی مخالف است

ما به همراه شرکای جهانی خود به دقت نتیجه تحقیقات را زیرنظر خواهیم داشت و تاکید می‌کنیم که پادشاهی عربستان سعودی باید موازینی را اعمال کند تا مطمئن شود که واقعه‌ مشابهی هرگز تکرار نخواهد شد. به زودی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن این موضوع را مدنظر قرار می دهند که چطور می‌توانند تدابیر مناسبی علیه کسانی که در این زمینه مسئول هستند اعمال کنند تا از قانون بر مبنای سیستم جهانی حمایت کنند. »

نظر شما