سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

گزارش مرکز پژوهش‌ها درخصوص مقابله با تحریم‌ها ارائه شد/ کمیته مقابله با تحریم‌ها در دولت تشکیل می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۹:۵۶:۴۷
کد خبر: ۷۷۷۱۸۶
گزارش مرکز پژوهش‌ها درخصوص مقابله با تحریم‌ها ارائه شد/ کمیته مقابله با تحریم‌ها در دولت تشکیل می‌شود
سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: در نشست غیرعلنی امروز مجلس تدابیر مقابله با تحریم ها به ویژه راهکارهای مرکز پژوهش های مجلس و دولت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بهروز نعمتی»، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، در تشریح نشست غیرعلنی مجلس، گفت: بر اساس مصوبه هیأت رئیسه مجلس، مقرر شد که در نشست غیرعلنی مجلس، موضوعات اقتصادی کشور با حضور روسای اقتصادی دولت از جمله نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی مورد بررسی قرار گیرد، که نشست امروز با این دستور کار برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز، مرکز پژوهش های مجلس گزارش مفصلی را درباره موضوعات مختلف به ویژه مباحث معیشتی، مسائل مرتبط با نفت، صنعت، معدن، تجارت، مسائل بازرگانی و موضوعات گمرکی ارائه کرد و این گزارش هم در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت و هم به مسئولان دولتی ارائه شد. این گزارش توسط مرکز پژوهش ها طی مدت 3 ماه با برگزاری نشست های متعدد با کارشناسان و خبرگان جامعه تهیه شد و قطعاً گزارش کم نظیر و تاثیرگذاری در حل مشکلات کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: در نشست غیرعلنی امروز مجلس، 5 نفر از نمایندگان مجلس به قید قرعه، توضیحاتی را درباره مسائل اقتصادی، گمرک، بانکی و معیشتی کشور ارائه کردند.

نعمتی افزود: در نشست امروز، دژپسند و نوبخت و همتی رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی را در خصوص اقداماتی که باید درباره گزارش مرکز پژوهش ها انجام داده، ارائه کردند، به ویژه در خصوص مسائل معیشتی مردم، رفاه کارگران و کارکنان دولت، روستاییان و کشاورزان و افراد آسیب پذیر کشور بر این مسئله تأکید شد که باید تمهیدات لازم برای مقابله با تحریم های آمریکا اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گزارش مرکز پژوهش های مجلس توضیحات کاملی در رابطه با راهکارهای مقابله با تحریم ها مطرح شده بود، از این رو در نشست غیرعلنی امروز مجس مشخص شد که کمیسیون های تخصصی مجلس نیز برای تسریع در امور و اقدامات مربوطه بررسی این گزارش را در دستور کار خود قرار دهند و قطعاً با این فرآیند و اقدامات مجلس و دولت بخش عظیمی از نگرانی های مردم رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر به موازات کار کمیسیون های تخصصی مجلس مقرر شد در دولت نیز کمیته ویژه ای در رابطه با نوع رویکرد دولت و دستگاه های دولتی در رابطه با اجرایی کردن گزارش مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شود.

نعمتی اظهار کرد: در شرایط کنونی آمریکایی ها به دنبال آن هستند که در بحث تحریم ها یک جنگ روانی ایجاد کنند، از این رو اقدامات مجلس و دولت می تواند این فشارهای آمریکایی ها را خنثی کند، بنابراین اصلی ترین پیام نشست امروز مجلس و دولت این است که قوای نظام به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستند تا مردم از این نظر دچارمشکل نشوند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در نشست امروز همچنین مسائل بانکی و تحولات بازار ارز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خوشبختانه راهکارهای متعددی برای مقابله با تلاطمات اقتصادی هم توسط مرکز پژوهش های مجلس و هم دولت اندیشیده شده است.

نظر شما