پاسخ حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور به یک ادعا

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۰:۰۹:۱۲
کد خبر: ۷۷۷۱۹۴
پاسخ حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور به یک ادعا
معاونت سیاسی وزارت کشوراعلام کرد: انتصاب مدیران تابع عوامل بسیاری است و نصب فردی به یک سمت به معنای انکار توانایی های دیگران نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در پی درج گفت و گویی در روزنامه آرمان در نقد انتصاب مدیران این وزارتخانه معاونت سیاسی وزارت کشور در جوابیه ای اعلام کرد:

ستون نویس روزنامه آرمان امروز ، نگاه و شیوه عملکرد وزارت کشور را عامل کم توفیقی دولت در این حوزه معرفی کرده، علت آن را در نحوه گزینش مدیران توسط وزیر محترم کشور دانسته است که به زعم ایشان بر پایه سابقه تعامل و دوستی بوده و به ارتقای افاضل منجر نگشته است. صرف نظر از این که این گونه مدعیّات کلّی بدون ذکر مصادیق مثبته نمی تواند مبنای ارزیابی عملکرد پنج ساله یک وزارت خانه قرار گیرد، مفروضات نادرست مقاله نیز پرسش برانگیز و محل مناقشه است.

شکی نیست که انتصاب مدیران، عموماً و مدیران وزارت کشور، خصوصاً تابع عوامل بسیاری است و نهایتاً گزینش و نصب فردی به یک سمت به معنای انکار توانایی های دیگران نیست. وانگهی نویسنده محترم بر اساس چه معیاری مدعی شده است که مدیران فعلی وزارت کشور نسبت به همتایان شان نقطه قوتی در کارنامه خود ندارند؟

نکته دیگر این که سابقه تعامل و دوستی در انتخاب مدیران، فی نفسه امری منفی محسوب نمی شود و چه بسا باعث تسهیل و روان تر شدن امور گردد. شناخت عمیق مدیران ارشد از مدیران میانی موجب تعامل و در نتیجه ارتقاء سطح عملکرد ها می گردد.

شیوه ساری و جاری وزارت کشور در گزینش و نصب مدیران، عبارت است از رعایت مصالح عامّه و اصل شایسته سالاری و استفاده از نیروهای داخل مجموعه با پیشینه اجرایی مؤثر و درخشان می باشد. ذکر این نکته نیز ضروری است که موفقیت امری نسبی است و آنچه مهم است قرار گرفتن در مسیر درست امور است.

نظر شما
پرونده ویژه