یک کارشناس خاورمیانه:

سیاست‌های نتانیاهو دلیل اصلی برگزاری انتخابات زود هنگام است/ انتقال پول از اسرائیل به بانک‌های اروپا و آمریکا بالا رفته است

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۵:۵۷:۰۱
کد خبر: ۷۷۷۳۹۱
سیاست‌های نتانیاهو دلیل اصلی برگزاری انتخابات زود هنگام است/ انتقال پول از اسرائیل به بانک‌های اروپا و آمریکا بالا رفته است
یک کارشناس خاورمیانه گفت: پرونده فسادهای گسترده نتانیاهو و ناکامی وی در حل بسیاری از بحران ها و آتش بس با جبهه مقاومت از دلایل برگزاری انتخابات زود هنگام در اسرائیل و سلب مسئولیت از نتانیاهو است.

«مصیب نعیمی»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در مورد برگزاری انتخابات زود هنگام اسرئیل و فروپاشی دولت ائتلافی آن اظهار کرد: مدتهاست که نتانیاهو با وجود پرونده فسادهای گسترده و ناکامی در حل بسیاری از بحران ها و اقداماتی که به امید حمایت آمریکا اتخاذ کرده، مورد سوال بوده و این فرصت را برای رقبای وی در حزب کار ایجاد شد، تا بتوانند دامنه درگیری را بالا ببرند و به نقطه ای برسانند که مجددا انتخابات جدیدی در آنجا انجام شود.

نعیمی اشاره کرد: جناح مقابل نتانیاهو از این فرصت استفاده کرده و با نشان دادن وی به عنوان فردی ناتوان، ناکارآمد و ناکام در سیاست هایش به دنبال رسیدن به قدرت است.

وی در ادامه افزود: شرایطی فعلی نتانیاهو شرایط خوبی نیست مخصوصا موضوع فساد مالی وی که در فضا رسانه ای گسترده شده یکی از عوامل برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور است. مقامات رژیم صهیونیستی با انتخابات زود هنگام به دنبال این هستند، از نتانیاهو سلب مسئولیت کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: این اقدامات قابل پیش بینی بود چرا که سال گذشته هم این چنین اقداماتی انجام شد و نتانیاهو با بهانه های متفاوت این وضعیت را به تعویق انداخت. اما در حال حاضر وضعیت به مرحله ای رسیده که راهی جز سلب مسئولیت از وی باقی نمانده و خود نتانیاهو و باند «لیکود» این شرایط را به وجود آورده اند.

نعیمی در پاسخ به این سوال که دلیل نتانیاهو برای آتش بس چیست، بیان کرد: پذیرش آتش بس هم یکی از مسائلی است که خود نتانیاهو گمان می کرد با کوشش آمریکا، کشتار جمعی و ایجاد فشار جمعی شدید می تواند مسئولین جبهه مقاومت را به سازش دراز مدت وادار کند.

وی تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده که اگر 10 روز بتوان در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت و مناطق تحت سلطه رژیم را ناامن کرد، باتوجه به تبعات سنگینی که در بعد مهاجرت معکوس به وجود می آید رژیم مجبور به تسلیم می شود.

این کارشناس مسائل خاومیانه گفت: در درگیری های چند روز اخیر، انتقال پول از اسرائیل به بانک های اروپا و آمریکا بالا رفت، سرمایه ها به کشورهای خارجی انتقال داده شد و بسیاری از مردم اسرائیل به فکر مهاجرت به کشورهای اروپایی افتادند. این اقدامات باعث می شود که رژیم فعلی به هر خواسته‌ای تن بدهد.

 وی در پایان بیان کرد: از ابتدا مشخص بود که اگر جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کند، قطعا رژیم مجبور می شود به بحران خاتمه دهد. ایجاد رعب، وحشت و کشتار مردم یکی از روش‌هایی است که رژیم صهیونیستی طی 70 سال گذشته اعمال کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز