عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

کلیات طرح کاهش عوارض در کمیسیون اقتصادی تصویب شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۹:۴۶:۳۵
کد خبر: ۷۷۷۴۸۴
کلیات طرح کاهش عوارض در کمیسیون اقتصادی تصویب شد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم کاهش نرخ عوارض خروج از کشور سفرهای زمینی برای مرزنشینان تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «سید تقی کبیری»، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره مشکلات مرزنشینان بعد از بالا رفتن تصاعدی نرخ عوارض خروج از کشور گفت: با توجه تصویب یک فوریت طرح اصلاح بند(ح) تبصره 11 قانون بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی،کلیات این طرح اصلاحی در نشست کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه دولت در خصوص بالا رفتن تصاعدی نرخ عوارض خروج از کشور تمامی سفرهای زمینی و هوایی را به یک میزان شامل می شد این در حالی است که بسیاری از مرزنشینان که در طول سال به دلیل تامین معیشت و رفت  و آمدهای خانوادگی به خارج از کشور سفر زمینی دارند از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند و با مشکل جدی روبرو شدند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش میزان عوارض خروج از کشور مرزنشینان غیرمتعارف بوده است، و بسیاری از مرزنشینان این مطالبه را داشتند که با توجه به وضعیت مرزنشینان، قیمت عوارض خروج، کاهش یابد.

کبیری گفت: کلیات طرح یک فوریتی اصلاح بند(ح) تبصره 11 قانون بودجه سال97 بعد از بررسی در کمیسیون اقتصادی، در راستای کاهش قیمت عوارض خروج ا زکشور،با اکثریت آرا تصویب شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای اینکه طرح مذکور بار مالی برای دولت ایجاد نکند و اصطلاحا در زمینه رعایت اصل 75 قانون اساسی مسئله ایجاد نشود،اصلاحات جزیی پیش از ارسال به صحن علنی مجلس در خصوص این طرح اعمال شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز