سلیمی در تشریح کمیسیون شوراهای مجلس:

نحوه کسب آرا برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس تعیین تکلیف شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۹:۵۴:۱۴
کد خبر: ۷۷۷۴۸۶
نحوه کسب آرا برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس تعیین تکلیف شد
سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از تعیین تکلیف نحوه کسب آراء برای تصدی کرسی نمایندگی قوه مقننه خبر داد.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «اصغر سلیمی»، سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، گفت: بررسی پیش نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان وزارت کشور، وزارت اطلاعات، معاونت قوانین و مرکز پژوهش های مجلس در دستورکار جلسه امروز قرار داشت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون 31 استان در کشور وجود دارد که بر اساس تصمیم اتخاذ شده به 31 حوزه انتخاباتی اصلی تبدیل می شوند و سایر شهرستانها ذیل آنها به عنوان حوزه انتخابیه فرعی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در هر استان لیستی ارائه می شود که افراد می توانند بر اساس آن به فرد مورد نظر در شهرستان خود و همچنین به فرد یا افراد مورد نظر در استانشان رای دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: هم اکنون بین درصد حداقل برای انتخاب شدن در شهرستان تصمیم نهایی اتخاذ نشده اما ارقام بین 10 الی 25 درصد متغییر خواهد بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع افراد ابتدا باید میزان درصد آراء مشخص شده در حوزه انتخابیه خود را کسب کنند و سپس در این صورت رای کل استان نیز برایشان محسوب خواهد شد. به عبارتی افراد اگر میزان حداقلی در شهرستان را بدست نیاورند میزان رای استانی نیز برایشان محسوب نمی شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس تصمیم گرفته شده برگه رای نیز توسط وزارت کشور به صورت استانی چاپ می شود و افراد می توانند همزمان به نفرات برگزیده در شهرستان های دیگر استان خودشان رای دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز