در پی اعتراضات سراسری؛

بیش از ۴۰۰ نفر در فرانسه زخمی شدند

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۹:۰۰:۳۴
کد خبر: ۷۷۷۵۸۳
بیش از ۴۰۰ نفر در فرانسه زخمی شدند
در پی تظاهرات سراسری در فرانسه برای مخالفت با افزایش قیمت سوخت که از روز شنبه آغاز شده تاکنون یک زن کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، ۲۹۰ هزار نفر در تظاهرات دو روزه که روز شنبه ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر) در شهرهای مختلف فرانسه آغاز شد به خیابان‌ها رفتند تا مخالفت خود را با افزایش قیمت سوخت در این کشور اعلام کنند. آنها با بستن خیابان‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها در شهرها اختلال ایجاد کردند.

اتوبان کمربندی دور پاریس مملو از خودروهایی بود که حرکتی نداشتند. اتوبان‌های فرانسه به سوی اسپانیا نیز با مشکلات فراوانی روبه‌‌رو بودند.

این اعتراض‌ها با کشته شدن یک زن در شرق فرانسه در پی یک حادثه رانندگی اوج گرفت. روز شنبه ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر) یک زن راننده زنی ۶۳ ساله را در جریان اعتراض‌ها زیر گرفت. این حادثه به مرگ عابر انجامید.

وزیر کشور فرانسه همچنین اعلام کرد در پی این اعتراض‌ها تاکنون ۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند که حال ۱۴ نفر آنها وخیم گزارش شده است.

وزیر کشور فرانسه به شبی ناآرام در فرانسه اشاره کرد که در آن بیش از ۲۰۰۰ تظاهرات در این رابطه برگزار شد و ۱۵۷ نفر از طرف ماموران پلیس به دلیل حمله، زدوخورد و چاقوکشی بازداشت شده‌اند. او اعلام کرد که بسیاری از تظاهرکنندگان مشروبات الکلی زیادی مصرف کرده بودند.

بسیاری از تظاهرکنندگان پاریس خواستار استعفای امانوئل مکرون‌، رئیس جمهوری فرانسه بودند. محبوبیت مکرون نزد شهروندان فرانسه به شدت کاهش یافته است. برمبنای نظرخواهی اخیر انستیتو ایفوپ محبوبیت مکرون در میان شهروندان فرانسه به ۲۵ درصد رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز