نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

نباید هفته وحدت را جشن بگیریم و در عمل اختلاف داشته باشیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۹:۱۹:۰۸
کد خبر: ۷۷۸۰۸۱
نباید هفته وحدت را جشن بگیریم و در عمل اختلاف داشته باشیم
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید هفته ای را به عنوان هفته وحدت جشن بگیریم و در عمل با اختلاف و تفرقه سر کنیم، بلکه در عمل و رفتار باید براساس عدالت با یکدیگر رفتار کنیم و تمام شئونات جامعه را رعایت کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مسعود پزشکیان»، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: امروز به روایت اهل سنت روز ولادت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت است. آیاتی هم که امروز قاری محترم تلاوت کردند در حقیقت دستور خداوند تبارک و تعالی برای چنگ زدن به ریسمان الهی با وحدت و انسجام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه آیاتی که قرائت شد به امر به معروف و نهی از منکر تاکید می شود و ذیل آیه وحدت در حقیقت مسلمانان دعوت می شوند تا تلاش کنند تا با امر به معروف و نهی از منکر، اختلاف و تفرقه را حل کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: خداوند در ادامه آیات فرموده است "وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَیِّنَاتُۚ وَأُولَٰئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ"، یعنی اگر تفرقه را ادامه دهیم و نتوانیم این مشکل را برطرف کنیم، باید انتظار عذاب بزرگی را از طرف خداوند داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین اختلاف، عصیان در مقابل خداوند است، امیدوارم آغاز هفته وحدت را با باور و اعتقاد به این آیات و کلام ائمه اطهار (ع) از ته دل و با تمام وجود به طرف وحدت برویم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه وحدت نباید تنها در زبان و گفتار باشد، ادامه داد: نباید هفته ای را به عنوان هفته وحدت جشن بگیریم و در عمل با اختلاف و تفرقه سر کنیم، بلکه در عمل و رفتار باید براساس عدالت با یکدیگر رفتار کنیم و تمام شئونات جامعه را رعایت کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر کتاب خدا برای ما، دستور برای اجرا و زندگی برای سعادت است، اطاعت از فرمان خدا این است که همه مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و اگر ما مسلمانان وحدت و انسجام داشته باشیم، هیچ وقت قدرت سلطه گر در دنیا قادر نخواهد بود چشم طمع به کشورهای اسلامی داشته باشد و اختلاف و مشکلات در جامعه ما ایجاد کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا اگر ما بتوانیم از پس مشکلات با سربلندی برآییم، خداوند به ما کمک می کند به آنچه که می گوییم از ته دل باور کنیم و به آنچه که باور داریم عمل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز