وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت:

تصمیمات جدید ارزی به زودی ابلاغ می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۴:۳۴:۰۵
کد خبر: ۷۷۸۳۳۵
تصمیمات جدید ارزی به زودی ابلاغ می‌شود
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تاکید کرد که تصمیمات جدید ارزی در آستانه ابلاغ است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسم معارفه مدیرکل حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید فسادهای سیستمی را حتما حل و با دلالان در بخشهای مختلف برخورد کنیم و با هر فرد خاطی حتی اگر از بستگان وزیر هم بودند، برخورد کنیم.

رحمانی تصریح کرد: باید بین پرسنل هم فرهنگ سازی شود که تنها کار قانونی انجام دهند و در غیر این صورت به هیچکس ارفاق نکنند. باید کاری کنیم که هیچ پرسنلی تخلف نداشته باشد که البته در این زمینه باید حقوق و مزایا و دستمزدها اصلاح شود.

وی تصریح کرد: روند اصلاح حقوق و مزایا باید در طول سالیان گذشته اصلاح می شد و اینکاررا از سال گذشته شروع کرده ایم.

رحمانی ادامه داد: بین سازمان ها و زیر مجموعه های وزارت صمت و ستاد در پرداخت حقوق و و مزایا تفاوت زیاد است و باید در جاهایی که مصوبه دولت نیازاست برای اصلاح این روند وارد عمل شویم.

حفظ زنجیره تولید و نظم و انضباط بازار

وی در ادامه بر حفظ زنجیره تولید و نظم و انضباط بازار و وفور کالا و مایحتاج مردم به عنوان اولین و مهمترین ماموریت اشاره کرد و افزود: شخصا چند بار در هفته با تماس با روسای سازمانهای استانی ورود و خروج کالا را رصد می کنم و معتقدم یارانه ارزی برای واردات باید به خود تولید کننده برای واردات مواد اولیه تعلق گیرد.

رحمانی تاکید کرد: باید تصمیمات اساسی را اصلاح کنیم و امروز یکی از تصمیمات حراست همین است و درزمینه ثبت سفارش ها باید با تفویض اختیارات به استانها ، مشکلات را بررسی و تصمیمات فساد زا را اصلاح کنیم.

تصمیمات جدید ارزی در آستانه ابلاغ

وی با بیان اینکه به زودی تصمیمات جدید ارزی ابلاغ می شود، گفت: مهم حفظ تولید است و در نقاطی از کشور که فرصت شغلی محدود است باید بانک ها و .. به کم بیایند و با حل مسایل مربوط به بدهی واحد تولیدی از تعطیلی و تملک واحد جلوگیری کنند.

رحمانی در ادامه به ایجاد سه کمیته تخصصی با نام ستاد تحریم، زنجیره تولید و بازار اشاره کرد و افزود: حراستهای زیر مجموعه وزارت صمت می توانند کمک کنند که در این زمینه در استان ها فعال شویم و امروز اولین اولویت روند امور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یاد‌آور شد: می تواینم در بخش هایی که تولید توجیه اقتصادی دارد از تحریم فرصت بسازیم و صادرات غیر از صادرات کالاهای اساسی را فعال کنیم.

وی بر هماهنگی با سایر دستگاه ها ازجمله دستگاههای قضایی تاکید کرد و گفت: بخش های حراست، بازرسی و حقوقی می توانند با هم مثلثی برای پیشبرد امور تشکیل بدهند.

اقدامات فساد زا بر مبنای شرع، اخلاق و قانون باشد

در ادامه مراسم، خانی رییس کل حراست کشور تاکید کرد: اقدامات فساد زا بر مبنای شرع ، اخلاق و قانون باشد .

خانی تصریح کرد: مهمترین اقدام حراست وزارت صمت می تواند کمک به شناسایی گلوگاههای فساد و تصمیم سازی باشد.

وی تاکید کرد: حراست را نه تصمیم گیر که تصمیم ساز می دانم و معتقدم می تواند با اشراف و تسلط بر کارو ارتباط با بخش های مختلف وزارتخانه تصمیمات عقلایی منطبق با شرایط روز کشور بگیرد و اطلاعات صحیحی بدهد که پایه ای برای تصمیم گیری ها باشد.

خانی تاکید کرد: بر منشا فساد و امضاهای طلایی نظارت داشته باشیم و آسیب ها را بشناسیم.

وی افزود: از ظرفیت سایر دستگاههای نظارتی با نظر خودمان و ارایه مستندات با محوریت حراست استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز