در دیدار معاون وزیر کشور و رییس کل بانک مرکزی؛

مشکلات مالی مترو در کلانشهرها بررسی شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۵:۵۹:۳۲
کد خبر: ۷۷۸۳۸۱
مشکلات مالی مترو در کلانشهرها بررسی شد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در دیدار رییس کل بانک مرکزی، برخی مسائل و مشکلات حوزه مالی و اعتباری قطار شهری را بررسی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «مهدی جمالی نژاد» در دیدار با عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی که امروز- سه شنبه- انجام شد، درخواست اضافه شدن 80 دستگاه واگن مترویی به قرارداد تامین 315 دستگاه واگن برای شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز توسط شرکت پوژن کشور چین را با توجه به درخواست شهرداری قم مطرح کرد.

در این جلسه همچنین موضوع تامین مابه التفاوت نرخ ارز برای اجرایی شدن ادامه قرارداد فوق الذکر به میزان 11 هزار میلیارد ریال از سوی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مطرح شد.

در ادامه و پس از تبادل نظر، مقرر شد این دو موضوع در جلسه روز چهارشنبه 30 آبان هیات وزیران مطرح شود.

در ادامه دیدار جمالی نژاد و همتی، مسایل و مشکلات پیش روی استفاده سازمان های قطار شهری کلانشهرها از اوراق مشارکت که به منظور توسعه مترو در اولویت کاری شهرداری های مربوطه قرار دارد مطرح شد.

شایان ذکر است در قانون بودجه سال جاری 40 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به قطار شهری ها اختصاص یافته که این موضوع در حال سیر مراحل قانونی بررسی و تصویب قرار دارد.

رییس کل بانک مرکزی در این زمینه آمادگی این بانک را برای همفکری با شهرداری های واجد شرایط و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به منظور سرعت گرفتن مراحل اداری انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری ها، اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز