با صدور اطلاعیه‌ای؛

آمریکا ۹ فرد و شرکت را به بهانه انتقال نفت ایران تحریم کرد

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۲۰:۰۰:۳۴
کد خبر: ۷۷۸۴۱۶
آمریکا ۹ فرد و شرکت را به بهانه انتقال نفت ایران تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا 9 فرد و شرکت را به بهانه مشارکت در انتقال نفت ایران به سوریه تحریم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، وزارت خزانه داری آمریکا در اطلاعیه ای در تارنمای رسمی خود مدعی شد که دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه شبکه ای ایرانی-روسی را که در انتقال غیرقانونی نفت از ایران به سوریه مشارکت داشته، شناسایی و تحریم کرده است.

بنا بر ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، دولت سوریه در ازای نفت منتقل شده به این کشور، صدها میلیون دلار پول برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین می کند که سپس به دست حماس و حزب الله می رسد.

براساس این اطلاعیه، محمد عامر الشویکی شهروند سوری و شرکت وی به نام «گلوبال ویژن گروپ» که در روسیه مستقر است به دلیل نقش محوری در انتقال نفت از ایران به سوریه و انتقال پول به گروه های تحت حمایت سپاه پاسداران تحت تحریم قرار گرفتند.

دیگر افراد تحریم شده در اقدام اخیر وزارت خزانه داری آمریکا عبارتند از: عبد الناصر حاجی عراقی مقیم سوریه، محمد قاسم البذال اهل لبنان، آندرئی دوگائف شهروندی روسیه و معاون شرکت دولتی «پرومسیریو ایمپورت»، رسول سجاد رئیس معاونت بین الملل بانک مرکزی ایران و حسین یعقوبی میاب معاون بین الملل بانک مرکزی ایران.

همچنین شرکت «پرومسیریو ایمپورت» که یک شرکت تابعه وزارت انرژی روسیه است و شرکت «پزشکی و دارویی تدبیر کیش» به همراه گلوبال ویژن گروپ سه نهاد قرار گرفته تحت تحریم هستند.

 

نظر شما