اسپوتنیک گزارش داد:

تلاش آمریکا برای مقابله با افزایش نفوذ چین و روسیه در آمریکای لاتین

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۳:۲۰:۵۷
کد خبر: ۷۷۸۷۰۹
تلاش آمریکا برای مقابله با افزایش نفوذ چین و روسیه در آمریکای لاتین
رئیس ستاد نیرو هوایی ایالات متحده گفت: چین و روسیه آماده اند تا در صورت خالی شدن جای آمریکا در آمریکای لاتین جای او را بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از اسپوتنیک، «دیوید گلدفِین»، رئیس ستاد نیروی هوایی ایالات متحده، پس از سفر کلمبیا اظهار کرد: ایالات متحده باید به آمریکای لاتین بیشتر توجه کند قبل از اینکه روسیه و چین در آنجا رخنه کنند.

ژنرال گلدفِین از کشور های آمریکای لاتین بازدید کرد تا رهبران این کشورها را متقاعد کند که همچنان به خرید سلاح های گران قیمت ایالات متحده ادامه دهند.

وی افزود: امکان این وجود دارد که کلمبیا در صورت تهیه سلاح های ارزان تر از روسیه و چین از اتحاد با آمریکا خارج شود.

سفر وی تنها بخشی از اقدامات گسترده آمریکا برای دوباره دست گرفتن منطقه است. 

گلدفین در طول سفر خود به کلمبیا، با وزیر دفاع و نیروی هوایی کلمبیا ملاقات کرد و همچنین به گفت و گو با دانشجویان کالج جنگ کلمبیایی پرداخت.

به دلایل مختلف روسیه و چین علاقه زیادی به منطقه دارند،  . چین در درجه اول به منابع طبیعی علاقه مند است، مانند ذخایر نفت ونزوئلا. کارشناسان می گویند برای روسیه، اولویت اصلی امنیت استراتژیک است. با اینکه ناتو حضور نظامی خود را در اروپا در نزدیکی مرزهای روسیه تقویت می کند، روسیه هم به دنبال اعمال نفوذ در منطقه آمریکای لاتین است.

آنا کوانتینا، تحلیلگر بنیاد Heritage، به رسمیت شناختن تایوان را  به عنوان بخشی از چین، نشان دهنده افزایش حضور چین در منطقه می داند. کشورهای آمریکای لاتین که تایوان را به عنوان خاک چینی شناخته اند، اکنون شامل السالوادور، کاستاریکا، پاناما و جمهوری دومینیکن هستند.

رندون می گوید: حضور روسیه و چین در منطقه برای کاخ سفید به این معنی است واشنگتن خواهان دیدن سقوط دولت هایی مانند دولت نیکولاس کادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است.

 

نظر شما