وزیر علوم:

منعی برای بازگشت انصرافی های دانشگاه آزاد وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۳:۵۴:۴۴
کد خبر: ۷۷۸۷۴۹
منعی برای بازگشت انصرافی های دانشگاه آزاد وجود ندارد
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه منعی برای بازگشت داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد که چندی پیش از دانشگاه های دولتی انصراف داده اند، قائل نیست .

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «منصور غلامی» وزیر علوم در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: انصراف از دانشگاه به معنای «انصراف از تحصیل است» با این حال مجموعه وزارت علوم مخالف بازگشت این دانشجویان نیست.

او ادامه داد: برخی داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که در تعدادی از دانشگاه های دولتی در سراسر کشور مشغول تحصیل بودند با اعلام این دانشگاه مبنی بر پذیرش آنها در رشته های بالاتر از ادامه تحصیل انصراف داده و جذب دانشگاه آزاد شدند ، این دانشگاه پس از مدتی کوتاه ثبت نام آنها را کان لم یکن اعلام کرد .

برخی کارشناسان تخطی دانشگاه آزاد در میزان پذیرش را علت اصلی لغو ثبت نام ها اعلام کردند.

غلامی افزود: بخشی از مشکل داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد توسط این دانشگاه و با هماهنگی و مساعدت وزارت بهداشت حل شد.

وی این توضیح را نیز داد به دلیل اینکه پذیرش و لغو ثبت نام داوطلبان علوم پزشکی توسط دانشگاه آزاد توقعاتی نانوشته را برای داوطلبان و خانواده های آنها ایجاد کرد، از این رو با برخی متخلفان برخوردهای انضباطی شد .

غلامی افزود: از دانشگاه آزاد نیز خواسته شد تا به تخلفات و بی توجهی ها رسیدگی کند .

وزیر علوم مطرح کرد: از دانشگاه آزاد خواسته شد تا جایی که به اصل جایگاه علمی برخی ورود به برخی رشته ها خدشه ای وارد نشود ، موضوع را حل کند.

وزیر علوم در ادامه گفت: امسال نیز مانند هر سال مراسم ١٦ آذر با حضور رئیس جمعوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: حجت الاسلام حسن روحانی کلیات حضور در مراسم را پذیرفته اند و به دنبال رایزنی بر سر مکان مراسم هستیم.

 

نظر شما