وزیر کشور:

باید از شرایط تحریم فرصت خلق کرد

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۱۹:۴۹:۲۱
کد خبر: ۷۷۹۱۷۸
باید از شرایط تحریم فرصت خلق کرد
وزیر کشور با بیان اینکه کردستان از استان های با اولویت توسعه است و ظرفیت های زیادی برای شکوفایی دارد، گفت: این استان باید از شرایط تحریم فرصت برای تولید ثروت و اشتغال ایجاد کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر پنجشنبه در هشتمین شورای توسعه استان کردستان اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی در شورای توسعه استان انجام شده است.
وی استان کردستان را از جمله استان های دارای اولویت برای توسعه برشمرد و به صراحت گفت در این استان اقدامات قابل توجهی در حوزه زیرساخت ها و مسایل عمرانی با تلاش همه مدیران صورت گرفته است.
وزیر کشور با بیان اینکه استان کردستان به سبب برخی عقب ماندگی های گذشته، دارای اولویت برای توسعه است، افزود: هنگام تصدی مسئولیت وزارت کشور خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و گفتم که سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و کردستان را باید به صورت ویژه در مباحث توسعه ای پیش ببریم که مورد موافقت ایشان قرار گرفت و رئیس جمهور نیز این موضوع را تایید کردند.
وی ادامه داد: بر همین اساس در این سه استان کمیته هایی برای توسعه شکل گرفت که استان کردستان تاکنون از پیشرفت مناسبتری نسبت به دو استان دیگر برخوردار است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه بنابر اعلام مسئولان و آمارهای موجود کارهای بسیار خوبی در استان به نتیجه رسیده است، گفت: نظام برنامه ریزی و به تبع آن بودجه ریزی ما مشکل دارد و بر همین اساس، برای غلبه بر مشکلات، ضروری است اختیارات استان ها افزایش پیدا کند که این امر بی گمان بر سرعت توسعه در مناطق مختلف خواهد افزود.
وزیر کشور در ادامه به علاقه قلبی خود به کردستان و مردمان این دیار اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل شورای توسعه استان یک اقدام خارج از روال و عرف اداری است و همه تلاش ما در این شورا سرعت بخشی به روند توسعه در استان کردستان است.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود در شورای توسعه کردستان به دور جدید تحریم های ناعادلانه دشمنان علیه مردم بزرگ ایران اشاره کرد و اظهار داشت: مناطق مختلف کشور از جمله کردستان از شرایط تحریم فرصت خلق خواهند کرد و باید برای تحقق این مسئولیت آماده باشید.
وی ایجاد فضای امیدواری در جامعه را یک امر مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: کارهای مهم و قابل توجهی در استان انجام شده و همه به نحوی در انجام آن دخالت داشته اند و معتقدم باید به شکلی سخن گفت که در مردم امید ایجاد شود.
وزیر کشور با بیان اینکه حرکت و امیدواری باید در جامعه نهادینه و از شرایط دشوار کنونی کشور با سربلندی عبور کنیم، گفت: در 40 سال گذشته به دفعات با شرایط سخت مواجه بوده ایم اما کشورمان هم اکنون در سطح جهانی در موضع قدرت قرار دارد و به جز برخی، بسیاری از کشورها، حتی برخی متحدین آمریکا برای مقابله با ایران، آن کشور را همراهی نمی کنند.
رحمانی فضلی در ادامه به تحلیل های غیر منصفانه برخی افراد برای مذاکره با آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: آمریکا یک کشور عهد شکن است و به هیچ معاهده ای پایبند نیست و خروج آمریکا از برجام، مصداق کاملا روشن و واضح این عهد شکنی ها است.
وزیر کشور اساس قدرت جمهوری اسلامی را در تکیه به مردم دانست و اضافه کرد: ما به هر اندازه برای مردم کار کنیم کم است و مردم باید بدانند که مسئولان صادقانه برای آنان در تلاش هستند.
رحمانی فضلی در ادامه به وحدت مردم ایران و اتحاد همه قومیت ها در حراست از ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: معتقدم دو عنصر ایرانیت و اسلامیت همه مردم کشور را برای همیشه متحد نگاه خواهد داشت و از بابت واگرایی، نگرانی وجود ندارد.
وی ضمن تبریک مجدد ماه پر برکت ربیع الاول و هفته وحدت ابراز امیدواری کرد همگان در هر مسئولیتی که هستند بتوانند خدمت به مردم را همچون یک امر متعالی مد نظر داشته و درک درستی از آموزه های دینی داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز