وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افزایش سطح کیفیت تولید لوازم خانگی/ برخورد با قاچاق لوازم خانگی تشدید می‌یابد

۱۳۹۷/۰۹/۰۲ - ۱۸:۳۱:۴۳
کد خبر: ۷۷۹۳۷۸
افزایش سطح کیفیت تولید لوازم خانگی/ برخورد با قاچاق لوازم خانگی تشدید می‌یابد
وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: دلیل توسعه در صنعت لوازم خانگی فعالیت مستمر و موثر بخش‌خصوصی بوده و در همین راستا لازم است موانعی که برای بخش خصوصی در این زمینه وجود دارد به زودی رفع شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با اشاره به پیشرفت این صنعت از نظر کیفیت و تنوع محصول گفت: این نمایشگاه طی هجده سال توسط فعالان این بخش برگزار شده و امروز نشانه های امید در این نمایشگاه برای تولیدکنندگان لوازم خانگی محسوس بود.

افزایش سطح کیفیت تولید لوازم خانگی

وی در ادامه با اشاره به افزایش سطح کیفیت تولید لوازم خانگی در مقایسه با سال های گذشته اضافه کرد:محصولات جدید ارائه شده در این نمایشگاه در سطح محصولات روز دنیا به ویژه محصولات نام آشنای اروپایی قرار داشتند و از نظر تنوع نیز نسبت به سال قبل تغییرات قابل توجه و چشمگیری در این نمایشگاه دیده می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین محصولات ارائه شده را برای رفع تمامی نیازهای خانوار کافی دانست و افزود: تولیدکنندگان طی جلساتی که در گذشته داشتیم قول داده اند که با تمام قوا در راستای رفع نیازهای خانوارهای ایرانی تولید ملی را در حوزه لوازم خانگی افزایش و به وفور در دسترس مردم قرار دهند.

رحمانی در ادامه خودکفایی در زمینه لوازم خانگی را نقطه عطفی در اقتصاد کشور معرفی کرد و گفت: در حال حاضر فرصت مناسبی در زمینه لوازم خانگی در کشور به وجود آمده و توانایی تامین لوازم خانگی در بازار داخلی کشور وجود دارد و به همین علت نیازی به واردات در این حوزه نداریم.

وی همچنین با اشاره به کاهش قاچاق لوازم خانگی از تشدید برخورد در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: با کاهش قاچاق در این زمینه در اثر تشدید برخورد فرصتی استثنایی برای این حوزه با بیش از ٤٠٠واحد فعال به وجود آمده است.

وزیر صمت با اشاره به وسعت حوزه لوازم خانگی اضافه کرد: نقش قابل توجه تولیدکنندگان لوازم خانگی در اشتغال زایی و اقتصاد کشور غیرقابل انکار است و تمامی استان های کشور نیز به نوعی با این صنعت درگیر هستند.

رحمانی جلوگیری از ورود لوازم خانگی خارجی به کشور از جمله سیاست های حمایتی دولت از این صنعت برشمرد و گفت: کالاهای ایرانی در حوزه لوازم خانگی در شرایط تحریم محصولاتی قابل رقابت با برندهای خارجی تولید کرده اند.

خدمات رسانی به مردم حتی در روزهای تعطیل نباید متوقف شود

رضا رحمانی در ادامه درباره خواسته های فعالان صنفی در حوزه لوازم خانگی توضیح داد: بیشترین نکته ای که درخواست های فعالان این حوزه تاکید شده تسهیل امور است و من از همین تریبون از تمامی همکارانم در سراسر کشور که با تولیدکنندگان در ارتباط اند درخواست می کنم تسهیل را در اولویت های خود در زمینه تولید قرار دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر شرایط ایجاب می کند که بیش از گذشته در زمینه تولید فعالیت داشته باشیم و خدمت رسانی و تولید در هیچ صورتی نباید حتی در تعطیلات رسمی کشور تعطیل شود.

رحمانی همچنین با اشاره به پیشرفت صنعت لوازم خانگی کشور افزود: این محصولات با وجود کیفیت برابر با محصولات مشابه خارجی در بسیاری از موارد قیمت هایی با یک سوم قیمت آن محصولات دارند و طبیعتا بعد از افزایش تیراژ تولید ، قیمت ها بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد.

فرصتی مناسب برای توسعه بازار صادراتی لوازم خانگی

وی در ادامه بازارهای صادراتی را هدف بعدی در صنعت صادرات کشور معرفی کرد و گفت: اگر تحریم محدودیت هایی را به کشور تحمیل کرده فرصت هایی هم ایجاد کرده که پیشرفت در این صنعت از جمله آنهاست.

به گفته وزیر صنعت کیفیت اکثر محصولات لوازم خانگی ایرانی در سطح کالاهای خارجی است و با تمرکز برروی توسعه این صنعت می توان علاوه بر پوشش بازار داخلی در بازارهایی صادراتی به خوبی درخشید.

تسهیل در تامین مواد اولیه تولید کنندگان

رحمانی ضمن اشاره به تامین مواد اولیه تولیدکنندگان افزود: بخش عمده ای از مواد اولیه تولیدکنندگان در داخل قابل تامین است به طوریکه محصولاتی نظیر پتروشیمی، فولاد و سایر مواد اولیه از این دست در داخل کشور تامین می شود و خوشبختانه در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

وی در همین مورد اضافه کرد: تولید فولاد ٢/٥، مس ١/٥ و آلومینیوم ١/٣ برابر از مصرف داخلی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و توزیع نیز تسهیل خواهد شد.

رحمانی همچنین از تسهیل توزیع مواد اولیه وارداتی برای کالاهای ضروری مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: همه دستگاها به ویژ ه گمرک ، بانک ها و... باید شرایط را برای تولید کنندگان تسهیل کنند تا مشکلی برای تامین مواد اولیه تولیدگنندگان پیش نیاید و مردم در کمترین زمان بتوانند به مواد مورد نیار خود دست پیدا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز