وزیر امور خارجه به تهران بازگشت

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۰۹:۳۷:۴۳
کد خبر: ۷۷۹۴۸۸
وزیر امور خارجه به تهران بازگشت
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در کنفرانس گفتگوهای مدیترانه ای به ایتالیا سفر کرده بود، امداد شنبه به تهران بازگشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر «محمد جواد ظریف»،  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در کنفرانس گفتگوهای مدیترانه ای به ایتالیا سفر کرده بود، پس از شرکت در این نشست بین المللی و دیدار و گفتگو با مقامات ایتالیایی و برخی مقامات خارجی بامداد شنبه به تهران بازگشت.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار برجام را باعث تقویت صلح و امنیت بین المللی خواند و بر تلاش همه جانبه کشورش برای کمک به حفظ آن در کنار سایر کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد.

ظریف در این سفر همچنین با شماری از ایرانیان مقیم ایتالیا دیدار کرد و سپس با شرکت در نشست تجاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا و کنفدراسیون صنایع با کارآفرینان ایتالیایی دیدار و سخنرانی کرد.

شرکت در اجلاس بین المللی گفت وگوهای مدیترانه و پاسخ به پرسش ها و ابهام زدایی در رابطه با برجام و سیاست های قلدرمنشانه دولت آمریکا مهم ترین بخش سفر ظریف به رم محسوب می شود. وی همچنین با یک روزنامه و یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی مصاحبه کرد و به پرسش های آنها پاسخ گفت.

ظریف روز دوم از سفر خود با قائم مقام وزیر خارجه عمان و سپس با وزیر خارجه مالت دیدار کرد. وزیر خارجه کشورمان همچنین با 'روبرتو فیکو ' رئیس مجلس ایتالیا ملاقات و سپس در یک جلسه نهار کاری با وزیر خارجه ژاپن شرکت و بعد از ظهر جمعه نیز با 'استفان دیمیستورا' ملاقات کرد. وی در پایان نیز با 'سرگئی لاوروف' همتای روسی خود دیدار و گفت و گو کرد.

 

thum-3fb641b32751c2bb4ec-image_165568

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز