نخست وزیر سابق عراق:

تروریست و سلطه گران به دنبال از بین بردن مقاومت هستند/ ۹۰ درصد مسائل دینی بین شیعه و سنی مشترک است

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۳:۳۵:۰۳
کد خبر: ۷۷۹۶۶۲
تروریست و سلطه گران به دنبال از بین بردن مقاومت هستند/ ۹۰ درصد مسائل دینی بین شیعه و سنی مشترک است
نخست وزیر سابق عراق با تاکید بر این موضوع که تروریسم و سلطه گران به دنبال از بین بردن مقاومت هستند، گفت: اسرائیل و هم پیمانانش به جمهوری اسلامی ایران کینه می‌ورزند. چرا که ایران مانع رسیدن آنها به اهدافشان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «نوری المالکی»، نخست وزیر پیشین عراق در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه ما باید همواره در کنار هم بایستیم و بر محور وحدت که دستور خداوند است تاکید داشته باشیم اظهار کرد: ما در جهان امروز دو راه بیشتر نداریم. یکی متوسل شدن به خداوند و مسئله دوم حول محور وحدت چرخیدن. امروز مهمترین مسئله در جهان اسلام فلسطین است و هرگز نباید فلسطین را فراموش کنیم چرا که فلسطین محور وحدت است. اگر فلسطین را فراموش کنیم در این صورت دنیای خود را که بر پایه وحدت است را از دست داده‌ایم.

وی ادامه داد: برخی از کشورها امروز درصدد عادی سازی روابط با اسرائیل هستند. استعمار غربی تلاش می‌کند تا مسلمانان را به محاصره خود در بیاورد. بر همین اساس اکنون شاهد مشکلاتی در کشورهای عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان هستیم که عوامل اصلی این مشکلات تروریسم است.

وی ادامه داد: چیزی که ما به دنبال آن هستیم مقاومت است. تروریسم به دنبال از بین بردن مقاومت است و برای رسیدن به این هدف در صدد ایجاد شهرک سازی در مناطقی است که به تصرف خود درآورده است. اسرائیل و هم پیمانانش به جمهوری اسلامی ایران کینه می‌ورزند زیرا ایران مانع رسیدن آنها به اهدافشان می‌شود.

وحدت با شعار دادن محقق نمی‌شود

در ادامه این کنفرانس مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر این موضوع که در شرایطی دور هم جمع شده‌ایم که جهان اسلام با مشکلات بسیار زیادی از جمله تفرقه و اختلاف دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: مسلمانان با تحقیرهای بسیاری مواجه هستند و یکی از علل اصلی آن عدم آسیب شناسی مشکلات است. ما قرآن و پیامبر اسلام را داریم که می‌تواند محور وحدت باشد اما متاسفانه از این محورهای وحدت به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مشکلات مسلمانان فاصله گرفتن از دین است. اندیشمندان اسلامی باید چاره اندیشی کنند تا همه به وحدت که علاج جهان اسلام است برگردند. سخنان رئیس جمهور کشورمان بسیار کارشناسانه بود که اهل تسنن و تشیع را در کشور به رسمیت شناخت. دین اسلام دین عمل است و ما باید عمل گرا باشیم. با شعار دادن چیزی درست نمی‌شود. لازم است که سران کشورهای اسلامی همچون ایران، ترکیه، سوریه و ... در کنار هم قرار گیرند تا به زودی شاهد تحقق عملی وحدت باشیم.

90 درصد مسائل دینی بین شیعه و سنی مشترک است

در حاشیه این کنفرانس شیخ عبدالسلام از علمای الاظهر در نشست خبری که در حاشیه این کنفرانس برگزار شد با تاکید بر اینکه همه بشریت به وجود پیامبر اکرم (ص) نیاز دارند تا اختلافاتشان حل شود گفت: پیامبر اسلام مبعوث شد که مردم را از ظلمات نجات دهد. پیامبر (ص) معتقد است که زن و مرد با هم برابرند و از این رو جامعه را از تبعیض علیه زنان نجات داد.پیامبر اسلام (ص) برای تصحیح افکار نادرست و ظالمانه مبعوث شد و رسالت توحید را آورد و نور معرفت را در جامعه گسترش داد. بین شیعه و بیش از 90 درصد موضوعات دینی مشترک است. ما باید با توطئه‌های دشمنان مقابله کرده و از مردم فلسطین حمایت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز