حضور رئیس مجلس اقوام بوسنی در مراسم مجتمع آموزشی ایران در بوسنی و هرزگوین

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۴:۰۲:۵۴
کد خبر: ۷۷۹۶۷۴
حضور رئیس مجلس اقوام بوسنی در مراسم مجتمع آموزشی ایران در بوسنی و هرزگوین
همزمان با ایام هفته وحدت و روز ملی بوسنی و هرزگوین مراسمی با حضور رئیس مجلس اقوام بوسنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات فرهنگی بوسنیایی و ایرانی، شهردار ایلیاش و مدرسان و دانش آموزان منتخب ۱۴ مدرسه بوسنیایی در مجتمع آموزشی ایرانی فارسی - بوسنیایی برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمود حیدری»، سفیر کشورمان در بوسنی در سخنرانی خود با تبریک روز ملی بوسنی و هرزگوین و تلاقی این مناسبت با میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت ارتقای فرصت‌های آموزشی برای نسل جوان گفت: بوسنی و هرزگوین برای توسعه و پیشرفت نیازمند نسلی مومن، وطن دوست و تحصیل‌کرده است که کشورشان را دوست داشته باشند و برای آن با تمام توان تلاش کنند و در این راستا کالج فارسی بوسنیایی گلستان در ۱۶ سال گذشته نقش فعالی در آموزش جوانان و نوجوانان بوسنیایی ایفا کرده که بسیار ارزشمند است.  

صفت سوفتیچ رییس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین که به‌عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت در سخنان خود با یادآوری چالش‌های پیش روی بوسنی از گذشته تاکنون بر اهمیت گرامی‌داشت این روز به‌عنوان روز ملی بوسنی و هرزگوین تاکید کرد.

سوفتیچ افزود: دانش آموزان، معلمان و والدین مجتمع ایرانی فارسی - بوسنیایی می‌توانند به خود افتخار کنند که در خانه واقعی علم دانش به کسب حیات علمی مشغول هستند.

رئیس مجلس اقوام بوسنی با یادآوری کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در دروان جنگ بوسنی از برگزاری این مراسم ابراز خشنودی کرده و از برگزار کنندگان آن صمیمانه تشکر کرد. 

عاکف فاضلیچ شهردار ایلیاش نیز در سخنرانی خود با تشکر از برگزاری برنامه روز ملی بوسنی توسط کالج گلستان تاکید کرد که نقش ایران در دفاع از مردم بوسنی و هرزگوین غیرقابل چشم پوشی است و برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب تقویت هرچه بیشتر پیوندهای عاطفی دانش آموزان با تاریخ و هویت خود می‌شود. 

حارث علی حوجیچ مدیر کالج نیز طی سخنانی در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مهمانان و دانش آموزان، توضیحات کوتاهی را در خصوص اهداف و پیشینه برگزاری این مسابقات بیان داشت.

در ادامه برنامه، دانش آموزان دبستان و راهنمایی گلستان به اجرای سرود و تئاتر با موضوع روز ملی بوسنی و هرزگوین پرداختند و سپس دانش آموزان در سه بخش زبان انگلیسی، زبان بوسنیایی و ریاضی با یکدیگر به رقابت پرداختند و سه دانش آموز برتر هر رشته، جوایزی را دریافت کردند.

مجتمع آموزشی فارسی بوسنیایی در سال ۱۳۷۶ آغاز به کار کرد و هم اکنون شامل مرکز پیش دبستانی و مهد کودک بهار، مدرسه ابتدایی گلستان و دبیرستان فارسی- بوسنیایی است و بیش از ۴۰۰ تن از دانش آموزان بوسنیایی در این مرکز  مشغول به تحصیل هستند و تاکنون صدها نفر نیز از این مرکز فارغ التحصیل شده‌اند.  در ۱۶ سال گذشته المپیاد علمی مدارس سراسر کشور بوسنی در سه رشته زبان انگلیسی، زبان بوسنیایی و ریاضی توسط مجتمع آموزشی کالج فارسی-بوسنیایی برگزار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز