ترامپ، پوتین را تهدید کرد/ حمایت مجدد از بن سلمان

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۵:۰۱:۱۸
کد خبر: ۷۸۱۰۵۸
ترامپ، پوتین را تهدید کرد/ حمایت مجدد از بن سلمان
رئیس‌جمهور ایالات متحده در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی درباره مسائل مختلفی از جمله احتمال لغو دیدار با همتای روسی و قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی صحبت کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد که به خاطر تنش‌های اخیر بین مسکو و کی‌یف، احتمال دارد دیدارش با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود را لغو کند.

ترامپ در مصاحبه 20 دقیقه‌ای با روزنامه «واشنگتن پست» ضمن اشاره به احتمال لغو دیدار با پوتین در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین، گفت: «منتظر گزارش کامل شورای امنیت ملی درباره توقیف سه شناور اوکراین توسط روس‌ها در دریای سیاه هستم».

وی با «بسیار تعیین‌کننده» خواندن این گزارش، توضیح داد: «شاید این دیدار (با پوتین) را انجام ندهم... از این تجاوزگری خوشم نیامد».

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش مجدد ارزیابی‌های سازمان «سیا» درباره نقش داشتن «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری استانبول را زیر سوال برد.

ترامپ ادعا کرد که تاکید مکرر بن‌سلمان درباره نقش نداشتن در قتل خاشقجی باعث شده او تصمیم بگیرد که روابط نزدیک با ریاض را حفظ کند: «شاید او دخیل بوده شاید هم نه. ولی او انکار می‌کند. اطرافیانش هم انکار می‌کنند. سیا هم قاطعانه نمی‌گوید که او این دستور را داده است».

وی با اشاره به تصمیمش برای خروج نظامیان آمریکایی از منطقه غرب آسیا نیز تصریح کرد: «آیا می‌خواهیم در آن نقطه از جهان باقی بمانیم؟ یک دلیل آن اسرائیل بود. (ولی) نفت دیگر دلیل موجهی نیست زیرا ما بیش از هر زمانی تولید نفت داریم. پس ناگهان خود را در نقطه‌ای می‌بینید که دیگر نیازی به ماندن در آنجا نیست».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با رد گزارش دولت فدرال درباره اینکه آسیب‌های ناشی از گرمایش جهانی در حال افزایش در این کشور است، گفت: «تغییرات اقلیمی را ساخته دست آدمیزاد نمی‌دانم... به آب و هوای ما نگاه کنید، آنها اکنون در پاک‌ترین حالت خود هستند».

نظر شما