معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛

خبرهای خوب در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان/ رهبری بر ارسال این لایحه به مجلس تاکید دارند

۱۳۹۷/۰۹/۰۹ - ۰۵:۲۰:۱۷
کد خبر: ۷۸۱۴۸۵
خبرهای خوب در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان/ رهبری بر ارسال این لایحه به مجلس تاکید دارند
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه تامین امنیت زنان لایحه خوبی است و انشاءالله امیدواریم ریاست محترم قوه قضاییه با مشورت ها و بررسی هایی که کردند، این لایحه را سریعا ارسال کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ روز سه شنبه، تعدادی از فعالان زن در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. آنها خواستار تصویب قانونی همه‌جانبه‌ برای پیشگیری و منع خشونت علیه زنان در ایران شدند.

تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «در ایران از هر سه زن متاهل دو زن خشونت خانگی دیده است ما در همین چارچوب خواهان تصویب قانون همه‌جانبه برای پیگیری و منع خشونت خانگی علیه زنان هستیم». «خواهان بررسی قانون پیشنهادی منع خشونت خانگی علیه زنان هستیم.»

«معصومه ابتکار»، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در این خصوص گفت: من چنین آماری را نشنیده ام و آن را تایید نمی کنم اما اینکه خشونت در جامعه داریم این قابل انکار نیست. حتما خشونت علیه زنان، کودکان، مردان و جوانان وجود دارد اما خشونت علیه زنان تبعات و آثار بسیار گسترده ای برای خود فرد و برای خانواده های آنها به همراه دارد.

او ادامه داد: خشونت های جنسی و خشونت های جنسیتی تبعات زیادی برای زنان دارد. لایحه تامین امنیت زنان لایحه خوبی است و انشاءالله امیدواریم ریاست محترم قوه قضاییه با مشورت ها و بررسی هایی که کردند و اصلاحاتی که در این لایحه انجام دادند که روح لایحه حفظ شده و همان لایحه ای است که از ابتدا مور نظر بوده، با عنایت و توجه ایشان لایحه را زودتر به مجلس بفرستیم.

ابتکار مطرح کرد: در جلسه ای اخیراً خدمت مقام معظم رهبری بودیم در خصوص این لایحه صحبت کردم. مقام معظم رهبری هم روی این موضوع تاکید دارند که هرچه زودتر این لایحه به مجلس فرستاده شود. این موضوع برای مقام معظم رهبری مهم بوده و از ابتدای این دولت مورد تاکید ایشان بوده است. خوشبختانه لایحه مراحل نهایی خود را طی می کند. طی هفته آینده خبرای خوبی در خصوص این لایحه خواهیم شنید.

نظر شما