معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران:

هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۲۰:۵۲:۳۵
کد خبر: ۷۸۱۵۸۲
هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: ما در حال تلاش برای حفظ برجام هستیم و معتقدیم به رغم خروج آمریکا، این توافق بایستی با صبر و درایت لازم حفظ شود‌ چون هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، در بروکسل با «برونو واندر پلویم» قاﺋم مقام وزارت امور خارجه بلژیک دیدار و در خصوص اهم مساﺋل مربوط به روابط دوجانبه و همکاری های بین المللی دو کشور گفتگو کرد. 

در این دیدار، قاﺋم مقام وزارت خارجه بلژیک بر تعهد مداوم این کشور و سایر کشورهای اروپایی بر دفاع از برجام و اعتبار آن تاکید کرد و این توافق را برای صلح و امنیت بین المللی بسیار مهم خواند.

وی گفت: ما در حال تلاش برای حفظ برجام هستیم و معتقدیم به رغم خروج آمریکا، این توافق بایستی با صبر و درایت لازم حفظ شود‌ چون هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و بر همین اساس امیدوارم به زودی ساز و کار ویژه را ایجاد کنیم. 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار تاکید کرد: پیرو افزایش فشارهای غیر قانونی آمریکا و از بین رفتن توازن بین تعهدات و منافع جمهوری اسلامی ایران، عدم تحقق تعهدات اروپا و سایر طرفها برای مقابله با فشارها، نگرانی ها را نسبت به آینده برجام افزایش داده است.

وی افزود: اروپا و سایر کشورهای متعاهد به برجام، باید بتوانند هر چه زودتر ساز و کارهای لازم برای تامین منافع اقتصادی ایران از این توافق را تضمین کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز