سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خبر داد؛

بررسی شکایت شورای نگهبان از صادقی

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۱:۵۲:۴۴
کد خبر: ۷۸۳۶۶۳
بررسی شکایت شورای نگهبان از صادقی
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی شکایت واصله به این هیات از جمله شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی و فرزندان ربیعی از برخی نمایندگان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد جمالی نوبندگانی»، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در توضیح آخرین جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در جمع خبرنگاران گفت: پرونده شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی نماینده مردم تهران در این جلسه مطرح شد. قوه قضائیه نیز از هیات نظارت درخواست کرده بود تا 11 شکایت از این نماینده را در هیات نظارت بررسی و اعضا نظر خود را اعلام کنند، لذا اعضا در مورد 10 شکایت همان نظر قبلی خود را ارائه و به قوه قضائیه ارجاع شد. اما در مورد شکایت شورای نگهبان قرار شد در جلسه ای با حضور نماینده مذکور، موضوع بررسی شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان در مورد ادعای محمود صادقی مبنی بر اینکه برخی افراد در پرونده های این شورا اعمال نظر می کنند، شکایت را به هیات نظارت ارائه کرده بود، لذا هیات این موضوع را در جلسه آتی بررسی خواهد کرد تا مشخص شود ادعای مذکور در حوزه وظایف نمایندگی بوده یا خیر.

وی افزود: پرونده شکایت فرزندان علی ربیعی از برخی نمایندگان به دلیل ادعاهایی که علیه شان در جلسه استیضاح این وزیر سابق مطرح شده بود، نیز در این جلسه بررسی شد، بنابراین هیات تصمیم گرفت از نمایندگان در جلسه بعدی دعوت تا مستندات خود را ارائه و ضمن بررسی آنها ، این شکایت تعیین تکلیف شود.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: همچنین درباره ادعای یکی از نمایندگان در جلسه استیضاح ربیعی موضوعاتی مطرح شد. پیش از این با یکی از شهودی که نماینده معرفی کرده بود، جلسه ای گذاشته بودیم لذا گزارش جلسه مذکور به استماع سایر اعضای هیات رسانده شد. همچنین  قرار شد از نماینده دیگری که در مورد فرزند مسئول سازمان بازنشستگی و فرزندان ربیعی موضوعاتی را در جلسه استیضاح مطرح کرده بودند، در جلسه بعدی هیات نظارت برای ارائه توضیحات دعوت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: هفته گذشته به نیابت از هیات نظارت در ناجا حضور پیدا کردم و در مورد شکایتی که به جهت اتفاق در فرودگاه بین نماینده و مامور ناجا به هیات نظارت شده بود، ابعاد آن را بررسی کردم، لذا ضمن ارائه گزارش در جلسه مقرر شد بعد از هفته تعطیلات جلسه ای با نماینه و مسئولان ناجا داشته باشیم، تا موضوع نهایی شده مو خاتمه پیدا کند.

وی تصریح کرد: شکایت وزیر بهداشت از قاضی پور نیز در این جلسه مطرح شد، این شکایت حدود 6 ماه پیش بعد از سوال وی از وزیر در رابطه با کالاهای پزشکی و موادی که در دستگاه های دیالیز به کار برده می شود، مطرح شد. وزیر بهداشت از قوه قضائیه و رئیس مجلس درخواست بررسی این موضوع را داشته، پیش از این برخی از موارد مرتبط با کمیسیون اصل 90 را به آنها ارسال کرده بودیم و در این نشست گزارش این کمیسیون نیز قرائت شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قاضی پور بر اساس این شکایت امروز در جلسه هیات حاضر و توضیحات خود را ارائه داد، اما هیات نظارت مصمم است نظر برخی از متخصصان در حوزه پزشکی را دریافت کند تا نظر نهایی را ارائه دهد. بحث دیگری نیز در رابطه با شکایت حسن کامران نماینده اصفهان از کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد، لذا مقرر شد تا در جلسه آتی هیات نظارت میزبان تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه برای ارائه مستندات باشد تا در مورد این پرونده و بحث انحراف برخی مصوبات اظهارنظر کند.

جمالی نوبندگانی اظهار داشت: دو نفر از نمایندگان در مورد بحث تابعیت دادن هیات حاکمه آمریکا به 2500 فرزند و برخی از مسئولان موضوعاتی را مطرح کرده بودند، از این رو شکایت از قوه مجریه به هیات واصل شد، بنابراین در جلسه امروز تصمیم گرفتیم تا به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نامه ای زده شود و ایشان اظهارنظر صریحی را به هیات ارائه دهد. فلاحت پیشه می تواند از منابع امنیتی را استعلام و نظر آنها را به هیات نظارت اعلام کند.

وی افزود: در این رابطه شورای امنیت کشور نیز انتقاداتی را مطرح کرده، چرا که بنا بر نظر آنها برخی از مسائل مطرح با مصوبات شورا هماهنگ نیست و برخی خلاف منانع ملی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز ادعاهای نمایندگان درباره کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد، به موجب این ادعا برخی افراد با رانتی که به آنها داده شده، از استیضاح وزیری صرف نظر کرده اند. مستند شاکی این نماینده روزنامه ای بود که به این موضوع پرداخته بود، لذا قرار شد اصل روزنامه و فایل صوتی به هیات نظارت برای اظهانظر نهایی ارائه شود.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: شکایت نماینده ای از راهنمایی و رانندگی به هیات نظارت ارائه شد که قرار شد در جلسه آتی این افراد دعوت و توضیحات خود را ارائه دهند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان یادآور شد: در نهایت اعضای هیات تصمیم گرفتند به دلیل تعدد پرونده ها در اولین سه شنبه ای که مجلس جلسه دارد، به شرط آنکه موضوع ویژه ای در صحن مطرح نباشد، هفت نفر اعضای از صبح تا انتهای وقت اداری به رسیدگی سایر پرونده ها بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز