وزیر صمت در سمنان خبر داد؛

بسته تولید و اشتغال تدوین شد/ تصویب ۲۰ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در دولت

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۱:۵۵:۱۶
کد خبر: ۷۸۳۶۶۴
بسته تولید و اشتغال تدوین شد/ تصویب ۲۰ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در دولت
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در جریان سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان سمنان با اشاره به تدوین بسته تولید و اشتغال گفت: تا آخر سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی از محل تبصره ۱۸ بودجه در اختیار داریم و در سال ۹۸ هم با موافقت رییس جمهور این موضوع عینا آمده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در سفر به این استان ضمن بازدید از واحد تولیدی سیم و کابل مغان در شهرک صنعتی شاهرود با اشاره به دیداراخیر خود با مقام معظم رهبری گفت: ایشان تاکید کردند تولید داخلی جدی گرفته شود و رییس جمهور هم بر این امر تاکید دارند و مدام پیگیری می کنند و بنده نیز در این زمینه از روسای سازمانها انتظاردارم تولید ملی را تکلیف بدانند چراکه حفظ و توسعه تولید موجود یعنی حفظ اشتغال موجود.

وی با اشاره به نهایی شدن لایحه بودجه سال ۹۸ در دولت افزود: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بسته تولید و اشتغال را تدوین کردیم و در بودجه گنجاندیم و دولت نیز علیرغم تاکید بر صرفه جویی در هزینه های جاری بر بودجه تولید و اشتغال تاکید ویژه دارد و منابعی اختصاص داده است.

رحمانی در ادامه تصریح کرد: الان نمی پذیرم که واحد فعالی سرمایه در گردش نداشته باشد و در این زمینه بانک ها باید همکاری کنند و منابع باید در تولید سرمایه گذاری شود.

به گفته وزیر صنعت منابع تبصره ۱۸ به پروژه های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، طرح رونق تولید، نوسازی و بازسازی صنایع و تامین سرمایه در گردش اختصاص می یابد و در این تبصره حتی یارانه هم پیش بینی شده و تفاهم نامه هم امضا شده است.

گفتنی است، شرکت سیم و کابل مغان با سرمایه گذاری حدود ۱۴۹۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه ۴۳ هزار تن انواع کابل آلومینیومی، انواع سیم متولی روکشدار انواع سیم حرارتی و نسوز سیم و کابل برق افشان و کابل های انتقال برق را دارد که زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

نظر شما