نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس:

گمرکات کشور برای مبارزه با قاچاق تجهیز می‌شوند

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۲۰:۲۶:۴۶
کد خبر: ۷۸۳۹۱۱
گمرکات کشور برای مبارزه با قاچاق تجهیز می‌شوند
نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر اقتصاد در جلسه امروز سه شنبه کمیسیون و تاکید وی بر تجهیز گمرکات کشور برای مبارزه با قاچاق خبر داد و گفت: همچنین مقرر شد قوانین دست ‌و پا گیر فعالیت گمرک بررسی شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «محمدرضا امیرحسنخانی»، نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس، در تشریح نتایج نشست امروز- سه‌شنبه- کمیسیون اصل نود مجلس گفت: نشست امروز با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل گمرک، نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور درخصوص قاچاق کالا و وضعیت گمرکات کشور برگزار شد.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر این اساس آقایان خجسته و مرادی گزارشی از روند فعالیت گمرکات ارائه کردند و سپس اعضای کمیسیون نیز نکات و نظارتشان نسبت به شرایط کنونی گمرک را بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه در نشست امروز مقرر شد گروه کارشناسی تشکیل شود تا نظرات نمایندگان را بررسی کرده و پاسخ های حاصل شده را به مجلس ارائه بدهند، ادامه داد: بر این اساس پس از پاسخ گمرک مجددا نشست کارشناسی برگزار خواهد شد تا گزارش های حاصله بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مسئولان گمرک اعتقاد دارند برخی از قوانین و مقررات موجب کندی کار در این حوزه شده است که مقرر شد این موارد بررسی شود، اظهار داشت: این مهم در حالیست که همه افراد بر دقت، سرعت و سلامت در عملکرد گمرک تاکید داشتند و در این بین وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بر تجهیز کردن گمرک برای مبارزه با قاچاق تاکید کردند.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یادآور می شود بر اساس گزارش نمایندگان به نظر می رسد باید بازنگری و سازماندهی مجدد در عملکرد گمرک کشور صورت بگیرد.

 

نظر شما