سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

نوسازی ۹۰ و ۶۰ درصدی روستاها و شهرهای استان کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۲۰:۳۲:۰۹
کد خبر: ۷۸۳۹۱۳
نوسازی ۹۰ و ۶۰ درصدی روستاها و شهرهای استان کرمانشاه
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده پروژه های نیمه تمام در این کمیسیون، گفت: نوسازی بیش از 90 درصدی در روستاها و 60 درصدی در شهرهای استان کرمانشاه صورت گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «صدیف بدری»، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، در تشریح جلسه امروز- سه شنبه- کمیسیون عمران مجلس، اظهار داشت: در جلسه امروز رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس، گزارشی درباره سفر کمیته ویژه کمیسیون و بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه ارائه کرد، که براساس این گزارش، کمیته از چندین روستا و شهرهای زلزله زده بازدید کرده و وضعیت خدمات رسانی و پیشرفت های فیزیکی نوسازی ساختمان ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس این گزارش در روستاهای کرمانشاه بالای 90 درصد و شهرها بالای 60 درصد ساخت و سازها و نوسازی ها صورت گرفته و عملکرد دستگاه های مرتبط با نوسازی و خدمات رسانی مناسب ارزیابی شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز گزارش کمیته بررسی نحوه واگذاری طرح های نیمه تمام قرائت شد و با توجه به برگزاری چندین جلسه مشخص شد که سیستم نرم افزاری با نام های ادراک در سازمان برنامه ایجاد شده و در این سیستم حدود 6 هزار و 250 طرح ملی و 81 هزار طرح استانی درج شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کل حدود 100 هزار پروژه ملی و استانی وجود دارد که هنوز تکمیل نشده است. یکی دیگر از سیستم های نرم افزاری، سامانه مربوط به پروژه های واگذار شده به بخش خصوصی است، این پروژه در قالب تبصره 19 بودجه 97 بوده و حدود 6 هزار و 200 پروژه در این سامانه ثبت شده است.

بدری گفت: بر اساس گزارش مربوطه، متأسفانه عملکرد دولت در واگذاری پروژه های مورد نظر تبصره 19، صفر درصد بوده است و تنها درج اطلاعات شده است، از طرف دیگر یک مقاومت بزرگی توسط مدیران اجرایی در این خصوص وجود دارد، از این رو باید راه کارهای تشویقی و تنبیهی در بودجه 98 اندیشیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از دستور کارهای امروز این کمیسیون، بررسی آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات بخش حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با حضور معاونان این وزارتخانه، مسئولانی از خزانه و دیوان محاسبات مجلس بود که در این نشست میزان اعتبارات بر اساس قانون بودجه 97 و عملکرد سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: همچنین در نشست امروز عملکرد وزارت نفت در تخصیص و تأمین قیر رایگان رسیدگی شد. همچنین در این جلسه مسئله بدهی های وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران و بخش های دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز