در جلسه درس خارج فقه مطرح شد؛

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از بی‌انصافی برخی تجار و کسبه

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۰:۴۵:۱۷
کد خبر: ۷۸۴۱۰۷
انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از بی‌انصافی برخی تجار و کسبه
آیت‌الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و فضلای حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با انتقاد از برخی از کسبه و تجار در شرایط سخت و دشوار کنونی، تصریح کرد: داد و فریاد و گلایه بخش قابل توجهی از مردم از بی انصافی گروهی از تجار و کسبه که مدام اجناس را گران می کنند، بلند شده است.

‌به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  این مرجع تقلید امروز بیان کرد: یک تاجر و کاسب مسلمان باید بدون احتیاج به تعزیرات کار خودش را درست انجام دهد، اما متاسفانه با وجود تعزیزات هم تخلف می کنند و بعضا در حضور ماموران تعزیرات اعلام می کنند ما قیمت ها را کم نمی کنیم و جریمه می پردازیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این رسوایی است، ما مسلمان هستیم، دم از پیروی مولا علی(ع) می زنیم، اما بی حساب و کتاب قیمت ها را بالا می بریم؛ یک زمان افزایش قیمت ارز و دلار را عامل گرانی معرفی می کردند اما اکنون که قیمت ها پایین آمده نیز حاضر نیستند قیمت اجناس را پایین بیاورند.

مکارم شیرازی تصریح کرد: جامعه ای ترقی می کند که همه افراد به فکر هم باشند، اگر هر کس در این وانفسا بخواهد کیسه خود را پر کند، کما اینکه بسیاری تنها به فکر زراندوزی و پر کردن جیب خود هستند، چنین جامعه‌ای عقب می ماند.

وی گفت: وقتی می گویند برخی 30 هزار میلیارد تومان به جیب زده اند، اینها با این کارهای خلاف و دشمنان و آمریکایی ها با تحریم ها همه در فشار به مردم سهیم هستند.

نظر شما