لایحه بودجه ۹۸ رونمایی شد/ این لایحه تقدیم مجلس شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۰:۳۶:۴۶
کد خبر: ۷۸۴۵۰۵
لایحه بودجه ۹۸ رونمایی شد/ این لایحه تقدیم مجلس شد
مراسم رونمایی لایحه بودجه۹۸ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حال برگزاری است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مراسم رونمایی لایحه بودجه۹۸ در نشست خبری دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حال برگزاری است.

رییس سازمان برنامه و بودجه ویژگی های بودجه ۹۸ را به شرح زیر عنوان کرد؛ حمایت از معیشت عمومی، سلامت و عدالت اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال، توجه ویژه به علم و فرهنگ و محیط زیست، افزایش پایداری بودجه در مقابل تحریم ها و شوک ها، افزایش شفافیت و انضباط بودجه ای

نوبخت گفت: ما طبق اسناد فرادستی در کنار لایحه بودجه اسناد و گزارشات دیگری را نیز برای مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم. 

اوبیان داشت : برای حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد دولت تصمیم دارد امسال منابعی که بین خانوارها توزیع می شود را به استان ها دهیم و استاندار، فرماندار و بخش دار می توانند یارانه ها را به خانوار ها بدهند.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تا به الان که هشت ماه  از سال ۹۷ گذشته حتی یک ریال هم از خزانه برای پرداخت یارانه های نقدی برداشت نکردیم در حالی که سال های گذشته مجلس به ما اجازه میداد تا ۱۳ میلیارد تومان از خزانه برداشت کنیم.

نوبخت افزود:تلاش کردیم که تورم را از دو جهت مهار کنیم و تمام خانوارها ۲۵ قلم کالای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ ار دولت دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: از اینکه نمایندگان دولت برای تخصیص بودجه برای استان خود، نگاه منطقه ای دارند را درک می کنیم.ما با حضور در کمیسیون های مجلس از لایحه بودجه اندیشیده شده دفاع خواهیم کرد.

نوبخت تصریح کرد: تا زمانی که رییس جمهور در مجلس حاضر می شود ( ۲۵ آذر) معافیت های مالیاتی و گمرکی را ارائه میدهیم و همچنین یارانه های غیر مستقیم و پنهان را برای افکار عمومی آشکار می کنیم.

وی گفت: دولت احتمامی در خصوص بدهی های خود به بانک ها کرد و آن اینکه معادل بدهی هایی که دارد اوراق مالی منتشر کرده و در اختیار بانک ها قرار می دهد.

نوبخت تشریح کرد: آنچه که دولت منتبع درآمدهای نفتی خود را حساب می کند با ارز ۴۲۰۰ تومان است و بیشتر این منابع که  چند میلیارد دلار است در بازار نیما ورود می کند.آن محاسبات این است عمده ارزی که متعلق دولت است ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ معامله می شود.

وی در ادامه افزود: کل منابع نفت با همه این اعداد و ارقام با بودجه عمومی ۲۷% است و هر مقدار هم که کم بیاید با تنظیم مخارج آن را مدیریت خواهیم کرد.

نوبخت با بیان اینکه سال آینده به شرط همکاری مردم عبور خواهیم کرد گفت: هرگونه افزایش مطالبات مردم کمکی به کشور برای عبور از تحریم ها نخواهد کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد که در لایحه بودجه ۹۸ قیمت حامل های انرژی را افزایش نداده و همان ۱۰۰۰ تومان تعبیه شده است و دولت درآمدی در این بخش نخواهد داشت.

وی گفت: در بودجه ۹۸ تمام تلاشمان این شد که از ابزارهای مالی برای اینکه تورم را مهار کنیم استفاده کردیم و تلاشمان این است که بودجه ۹۸ تورم زا نباشد.

نوبخت با تاکید بر اینکه دولت نمیخواهد مسبب افزایش قیمت ها و فشار بر مردم شود افزود: بودجه عمرانی رشد منابع عمومی در بودجه ۹۸ حدود ۱۲ درصد است با همه این اوصاف بدای سال ۹۸ بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان برای اعتبارات طرح های عمرانی اندیشیده شده که نسبت به بودجه ۹۷، ۳ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۵۰درصد از مبلغ کل را پرداخت کردیم که در مقایسه با سال های گذشته کم نظیر بود. طی ۶ ماهه اول امسال بیش از ۳ برابر نسبت به سال های پیش به طرح های عمرانی هزینه کردیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: برای سال ۹۸ آموزش و پرورش کمبود بودجه نخواهد داست و هیچ فشاری به خانواده ها برای گرفتن شهریه  نخواهیم داشت.

صدر نوری رییس حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان و مشاور نوبخت در پایان در خصوص  میزان حقوق و احتمال افزایش آن د  سال آینده گفت: متوسط پرداخت ما به وزارت ورزش و جوانان از متوسط پرداخت به همکاران سازمان بدنامه و بودجه بالاتر است.

 

این خبر تکمیل می شود.....

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز