برای بررسی شرایط حقوق بشر در کره شمالی و عقب نشینی اجباری واشنگتن؛

درخواست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل رای نیاورد

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۹:۱۸:۴۴
کد خبر: ۷۸۴۹۴۳
درخواست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل رای نیاورد
دیپلمات های سازمان ملل از شکست آمریکا در جلب آرای شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی شرایط حقوق بشر در کره شمالی و عقب نشینی اجباری واشنگتن از این درخواست خبر دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ کره شمالی ماه پیش در نامه ای به اعضای شورای امنیت سازمان ملل از آنها خواسته بود با درخواست آمریکا برای بررسی شرایط حقوق بشر در کره شمالی مخالفت کنند.

این اولین بار از سال 2014 است که آمریکا موفق به جلب آرای کافی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی شرایط حقوق بشر در کره شمالی نشده است. 

آمریکا برای تشکیل این نشست به 9 رای اعضای شورای امنیت نیاز داشت که با امتناع ساحل عاج، عضو غیردائم شورای امنیت، موفق به جلب آرای کافی نشد.

چین نیز اعلام کرد، شورای امنیت جای گفت وگو درباره حقوق بشر نیست. 

یکی از دیپلمات های سازمان ملل گفت، این نشست قرار بود دوشنبه جاری برگزار شود اما، آمریکا نتوانست رای کافی به دست آورد. 

«کیم سونگ»، سفیر کره شمالی ماه پیش در شورای امنیت سازمان ملل گفته بود که انتقاد از وضعیت حقوق بشر در کره شمالی مغایر با روند جاری آشتی با آمریکاست و به رویارویی و تقابل دامن می زند. 

پس از ماهها رد و بدل شدن تهدیدهای نظامی بین آمریکا و کره شمالی، دیدار ژوئن رئیس جمهوری آمریکا و کره شمالی راه را برای گفت وگو درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره باز کرد. 

در حالی که قرار است این دو سال آینده میلادی نیز دیدار داشته باشند، کره شمالی گام های چندانی برای صرفنظر کردن از برنامه های هسته ای و موشکی اش برنداشته است. 

کمیسیون تحقیق سازمان ملل سال 2014 با انتشار گزارشی رهبر کره شمالی را به ظلم و قساوت متهم کرد.

نظر شما