در پایان اجلاس مشترک صادر شد؛

بیانیه پایانی کنفرانس رئیسان مجالس شش کشور/تاکید بر هم افزایی برای مقابله با تروریسم

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۲۰:۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۸۵۳۶۱
بیانیه پایانی کنفرانس رئیسان مجالس شش کشور/تاکید بر هم افزایی برای مقابله با تروریسم
رئیسان مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در بیانیه پایانی کنفرانس تهران، بر هم افزایی برای مقابله با تروریسم و تقویت همکاری منطقه ای تاکید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه پایانی دومین کنفرانس رئیسان مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در تهران آمده است: سازمان ملل متحد نقش محوری در تسهیل همکاری بین المللی با هدف پیشگیری و مقابله با تروریسم و افراط گرایی دارد.

رئیسان مجالس شرکت کننده در کنفرانس تهران با ابراز نگرانی از اثرات مخرب تروریسم بر صلح، امنیت و توسعه، ریشه کن کردن تمامی اشکال تروریسم در منطقه، کنار گذاشتن معیارهای دوگانه در مقابله با تروریسم و تقویت گفت وگو را ضروری عنوان کردند.

در ادامه این بیانیه با محکوم کردن حملات تروریستی در ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه آمده است: سازمان های امنیتی کشورهای شرکت کننده در کنفرانس تهران، باید یک ساز و کار ویژه برای تبادل اطلاعات برای جلوگیری و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ایجاد کنند.

رئیسان مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه همچنین از تمامی تلاش ها برای دستیابی به صلح در افغانستان و حذف تهدیدات منطقه ای تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر استقبال کردند.

کشورهای شرکت کننده در کنفرانس تهران، موضوع «جامو و کشمیر» را نیز نیازمند راه حلی صلح آمیز از جانب پاکستان و هند و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کردند.

رئیسان مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه همچنین از مردم فلسطین در استیفای حق مسلم خود به خصوص تشکیل دولت با حاکمیت مستقل حمایت کردند.

سومین کنفرانس رئیسان مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه سال 2019 در ترکیه برگزار خواهد شد.

دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور ایران، پاکستان، ترکیه، چین، روسیه و افغانستان با موضوع «مقابله با تروریسم و تقویت ارتباطات درون منطقه ای» صبح امروز شنبه در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

مقابله با تروریسم، تجارب گذشته، راهبردهای کنونی و اتخاذ رویکرد جدید و موثر منطقه‌ای، گسترش ارتباطات و تقویت همکاری های بین منطقه‌ای، تحقق صلح و توسعه همه جانبه و پایدار در منطقه از موضوعات مهمی بود که در این کنفرانس مورد بررسی  قرار گرفت.

رؤسای مجالس ایران، پاکستان، ترکیه، چین، روسیه و افغانستان سال گذشته در کنفرانسی در اسلام آباد شرکت کردند که در نتیجه آن قرار شد همکاری‌های منطقه‌ای گسترده‌ای برای مقابله با تروریسم افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز