کارشناس مسائل حقوقی:

کریمی قدوسی ادعای فروپاشی نظام توسط نمایندگان را ثابت کند/ مجازات برانداز، حبس و اعدام است و باید ثابت شود/ افرادی که عمر سیاسی آنها رو به افول است، اظهارات عجیب می‌کنند

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۵:۰۴:۴۷
کد خبر: ۷۸۵۶۲۸
کریمی قدوسی ادعای فروپاشی نظام توسط نمایندگان را ثابت کند/ مجازات برانداز، حبس و اعدام است و باید ثابت شود/ افرادی که عمر سیاسی آنها رو به افول است، اظهارات عجیب می‌کنند
کارشناس مسائل حقوقی در خصوص صحبت های کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه پنجاه درصد نمایندگان به خصوص کسانی که از سران فتنه حمایت می کنند به دنبال فروپاشی نظام هستند، عنوان کرد: این تهمت بزرگی است و باید ثابت شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «جواد کریمی قدوسی»، نماینده مردم مشهد در مجلس، در توییتر خود مدعی شد که ۵۰ درصد مجلس دنبال فروپاشی نظام است.

«نعمت احمدی»، کارشناس مسائل حقوقی، در پاسخ به این سوال که نمایندگان منتخب مردم هستند و این ادعا به نوعی تهمت به مردم تلقی نمی شود، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: باید از خود آقای کریمی قدوسی پرسید چرا زمانی که نمایندگان به مجلس آمدند به اعتبارنامه‌شان اعتراض نکردید؟ چرا تا به حال ادله ای را مبنی بر اینکه آن ها براندازند به مقامات قضایی ارائه نکردید تا تحت تعقیب باشند؟ همچنین چرا اسامی آن ها را اعلام نکردید؟

وی اضافه کرد: آقای کریمی قدوسی اگر می دانست این نمایندگان، برانداز هستند چرا به اعتبارنامه شان ایرادی نگرفت؟ چرا در کمیسیون های مختلف به این افراد رای داد؟ این تهمت بزرگی است و باید ثابت کند.

احمدی یادآور شد: در قوانین موجود مجازات برانداز حبس و اعدام است. سوال اینجاست چرا ایشان ادله و اسناد این براندازان را به مقامات قضایی نمی دهد که با آن ها برخورد شود تا نظام از درون به وسیله منافقین درونی از هم نپاشد.

وی در خصوص مصونیت نمایندگان مجلس ابراز کرد: براساس قانون 84 و 86 قانون اساسی نمایندگان مجلس در نطق ها و رای هایی که می دهند، مصون هستند. البته جرم با مصونیت متفاوت است. زمانی که نماینده خارج از مجلس است و اعمال و گفتاری دارد، باید دید تابع اصل 84 یا 86 می شود یا خیر که این بحث جداگانه ای است. اما در همین مجلس هم که نمایندگان از مصونیت برخوردارند، نمی‌توانند اعمال و افعال مجرمانه انجام دهند و کسی را متهم کنند.

وی اظهار کرد: مصونیت بر پایه اعمالی است که مجرمانه نباشد. آقای قدوسی به اعتبار حاشیه امنی که احساس می کند، این ادعا را مطرح می کند. اصولا افرادی که در جریانات سیاسی عمرشان رو به افول می رود اعمالی را انجام می دهند که بگویند ما هم هستیم مثل آقای احمدی نژاد. به نظرم آقای قدوسی و جریان فکری که تابع آن هستند در شرایط موجود نمی تواند در جامعه تاثیری داشته باشد در نتیجه اعمال خارق العاده ای را انجام می دهند تا موجودیت شان را اعلام کنند.

وی با توجه به پیگیری این جریانات از سوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بیان کرد: این هیت باید ورود پیدا کرده و این مسئله را پیگیری کند. پس از آن دادستان عمومی تهران صلاحیت عام دارد و می‌تواند پیگیر باشد. وکیلان، وزرا، مدیران کل، استانداران و... هرجای دنیا باشند و عمل مجرمانه ای انجام دهند، دادستان عمومی انقلاب تهران می تواند پیگیری کند.

وی در پایان توضیح داد: وقتی می گویند پنجاه درصد این موضوع شامل نمایندگان کمیسیون ها و روسا می شود که جرم عمومی است.

نظر شما
پرونده ویژه