نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

اگر به ۹۶ برگردیم باز هم برای روحانی یقه پاره می‌کنیم/ برخی تصور می‌کنند دانشگاه پادگان است/ هیچ کس حق بستن دهان دانشجو را ندارد

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۱:۳۰:۵۹
کد خبر: ۷۸۶۰۱۱
اگر به ۹۶ برگردیم باز هم برای روحانی یقه پاره می‌کنیم/ برخی تصور می‌کنند دانشگاه پادگان است/ هیچ کس حق بستن دهان دانشجو را ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به ۹۶ برگردیم و رقبا همان‌ها باشند باز هم برای روحانی یقه پاره می‌کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام «احمد مازنی»، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید مدنی تبریز به نقش دانشجو و جنبش دانشجویی در دهه چهارم انقلاب اشاره کرد و گفت: دهه چهارم انقلاب دهه احیاء مجدد جنبش دانشجویی بود چرا که این جنبش از سال ۸۲ و ۸۴ به رکود دچار شد اما سال ۸۷ بار دیگر در صحنه حاضر شد.

وی افزود: در سال ۸۸ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری شاهد پویایی دانشگاه بودیم و نمود آن در خیابانها و شعارهای جوان ها در حمایت از نامزدهای انتخاباتی بود. اما متاسفانه فضای رقابت به سمتی رفت که نتیجه آن به اعتقاد ماند باخت - باخت برای همه نیروهای انقلاب بود. من این مطلب را هر کس در دو طیف اصلاحات و اصولگرا گفتم آن را رد نکرد.

نماینده تهران در مجلس دهم تاکید کرد: وقتی فضای جنبش دانشجویی را از ۸۴ تا ۸۸ و از ۸۸ تا ۹۲ مطالعه می کنیم می بینیم که فعالان دانشجویی با آسیب ها و برخورد های تند امنیتی مواجه شدند. شرایط سخت و غیر قابل قبولی بر دانشگاه حاکم شد.

مازنی ادامه داد: برخی تصور می کنند دانشگاه پادگان است. فکر می کنند که با دانشجو باید امنیتی برخورد کرد. تلاش می کنند که دانشجو سرباز سر به زیر باشد. اما من معتقدم دانشگاه پادگان نیست. دانشجو سرباز سر به زیر نیست. هیچ کس حق بستن دهان دانشجو و آزادی بیان را ندارد.

وی اضافه کرد: گروهی نیز می خواهند دانشجو مخالف معارض باشد. شبیه آنچه پیش از انقلاب بود. می خواهند جنبش دانشجویی به سمت فعالیت های مسلحانه برود. شبیه منافقین شبیه کومله شبیه چریکهای فدایی خلق. یعنی شبیه سالهای انقلاب در دانشگاه انبار تسلیحات داشته باشند. اما من معتقدم انقلاب یک بار تغییر بنیادین یک بار اما اصلاحات هر روز و هر ساعت و هر لحظه. معتقدم دانشجو باید در شرایط امروز منتقد مصلح باشد.

عضو فراکسیون امید به موضوع گفتگوی ملی اشاره کرد و گفت: مدتی قبل وقتی تصویری منتشر شد که آقای خاتمی و آقای ناطق نوری نماز خواندند در کنار هم یکی از خبرنگاران از من پرسید نظر شما درباره این موضوع چیست؟ در پاسخ گفتم ۲۰ سال قبل رقابت آقای خاتمی و آقای ناطق نوری به گونه ای بود که گویی رقابت اسلام و کفر است اما امروز با هم نماز می خوانند. امروز اگر آقای روحانی و آقای رییسی با هم نماز بخوانند می شود به آینده امیدوار بود.

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: اگر به سالهای ۹۲ و ۹۶ برگردیم و رقبای روحانی همان ها باشند چرا که این انتخاب نتیجه عقلانیت و تصمیم عقلای اصلاحات بود. ما امروز مسئولیت عملکرد روحانی را به عهده می گیریم اما آیا حامیان آقای احمدی نژاد مسئولیت عملکرد او و رفتار امروز او را می پذیرند؟

مازنی در پاسخ به سوالی درباره نتیجه برجام گفت: در روزهای سخت مذاکره متاسفانه برخی از رسانه‌های داخلی مرتب به جای آنکه در دفاع از تیم دیپلماسی قلم بزنند علیه آنها مطالبی را منتشر می کردند. من معتقدم برجام نشان دهنده این بود که ایران اهل منطق و گفتگو است و این ما نبودیم که برجام را ترک کردیم بلکه آمریکا است که زیر میز گفتگو زده است.

مازنی گفت: آنچه امروز اتفاق افتاده نتیجه رفتار نادرست رییس جمهور آمریکا است و ایران همواره از مدار منطق و گفتگو خارج نشده است.

رییس کمیسیون فرهنگی در پایان با بر شمردن اولویت های کمیسیون فرهنگی گفت: کمیسیون فرهنگی امروز بسیار فعال است. طرح اداره صدا و سیما، طرح نظام صنفی هنر و طرحهای دیگر در دستور کار است و انشالله به زودی طرحها به صحن ارایه خواهد شد.

نظر شما