در گفتگو با برنا مطرح شد؛

هدف از تشکیل فراکسیون احزاب و تشکل های مدنی از زبان میرزایی نکو/ عضو فراکسیون رفع حصر: اتفاقاتی در زمینه حصر افتاده است

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۵:۱۹:۵۴
کد خبر: ۷۸۶۱۲۴
هدف از تشکیل فراکسیون احزاب و تشکل های مدنی از زبان میرزایی نکو/ عضو فراکسیون رفع حصر: اتفاقاتی در زمینه حصر افتاده است
نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص هدف از تشکیل فراکسیون احزاب و تشکل های مدنی گفت: ما از سال گذشته به دنبال شکل گیری این فراکسیون بودیم ولی با توجه به اینکه دو دسته برای تشکیل این فراکسیون درخواست داده بودند در نهایت به یک جمع بندی رسیدیم و یکی شدیم.

«قاسم میرزایی نکو»، نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، در خصوص هدف از تشکیل فراکسیون احزاب و تشکل های مدنی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا بیان کرد: ما از سال گذشته به دنبال شکل گیری این فراکسیون بودیم اما باتوجه به اینکه دو دسته برای تشکیل این فراکسیون درخواست داده بودند در نهایت به یک جمع بندی رسیدیم و یکی شدیم. هفته گذشته جلسه رای گیری آن انجام شد و آقای شیخ به عنوان رئیس، خانم زرآبادی، خانم مافی و آقای بخشی به عنوان نایب رئیس و من هم به عنوان سخنگو انتخاب شدم.

وی در خصوص اهداف این کمیسیون اعلام کرد: هدف اصلی این است که فراکسیون بتواند خواسته‌های گروه ها و احزاب را در زمینه بودجه، یارانه و مشکلاتی که دارند، نمایندگی و پیگیری کند.

وی در خصوص تفاوت میان فراکسیون احزاب و تشکل های مدنی با کمیسیون ماده 10 احزاب توضیح داد: این فراکسیون مثل تشکل های داخلی است که تعدادی نمایندگان کاری را بیشتر پیگیری می کنند. کمیسیون ماده 10 احزاب یک کمیسیون رسمی است که برای تدوین و انجام امور احزاب و گروه های سیاسی تشکیل شده است. این کمیسیون متشکل از دو نفر از قوه قضاییه، دو نفر از مجلس و یک نفر از قوه مجریه است.

میرزایی نکو در مورد سخنرانی روز گذشته «حسام الدین آشنا»، مشاور رییس جمهور، که گفته بود «از حصر تنها پوسته آن مانده است»، گفت: من تایید می کنم که اتفاقاتی افتاده است اما هنوز حصر برقرار است. در واقع آقای آشنا صحبت های آقای روحانی را بیان کردند. جناب روحانی  در جلسه ای با اصلاح طلبان، اعلام کرد که از حصر پوسته ای بیشتر نمانده و در واقع مشکل حل شده است.

عضو کمیسیون شورا در پایان اضافه کرد: باید مردم راضی شوند که چنین اتفاقی افتاده است. همچنین از خود این بزرگواران باید بپرسید که شما در حصر هستید یا نیستید؟

نظر شما