در گفتگو با برنا مطرح شد؛

روایت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از یارانه نقدی در بودجه ۹۸/حساب و کتاب یارانه‌ای همان ۴۵ هزار تومان است

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۵:۲۴:۵۰
کد خبر: ۷۸۶۵۳۱
روایت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از یارانه نقدی در بودجه ۹۸/حساب و کتاب یارانه‌ای همان ۴۵ هزار تومان است
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید دارند: بر اساس شنیده ها رقم دولت برای هدفمندی یارانه ها در سال 98 حدود 42 هزار میلیارد تومان است با یک حساب و کتاب ساده ریاضی رقم یارانه نقدی نمی تواند بیش از 45 هزار تومان باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ فصل بودجه مثل همیشه میزبان اخبار داغ و بعضا عجیب از ارقام بودجه ای است. اخیرا تعدادی از نمایندگان خبر از مبلغ 91 یا 150 هزار تومانی یارانه نقدی در بودجه سال 98 دادند. موضوعی که «محمدباقر نوبخت»، رییس سازمان برنامه و بودجه، در گفتگو با برنا آن را تکذیب کرد.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید دارند؛ بر اساس شنیده ها رقم دولت برای هدفمندی یارانه ها در سال 98 حدود 42 هزار میلیارد تومان است که با یک حساب و کتاب ساده ریاضی رقم یارانه نقدی نمی تواند، بیش از 45 هزار تومان باشد.

یوسف نژاد: یارانه 150 هزارتومانی یعنی بودجه ای بیش از 100 میلیارد برای هدفمندی/ قطعا ممکن نیست!

«علی اصغر یوسف نژاد»، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، در این خصوص به برنا می‌گوید: یارانه 150 هزارتومانی یعنی بودجه ای بیش از 100 میلیارد برای هدفمندی یارانه ها که قطعا دولت چنین رقمی را در بودجه نیاورده است.

وی تاکید کرد: بر اساس شنیده ها رقم هدفمندی یارانه ها در بودجه همان 42 هزار میلیارد تومان تعیین شده است که با این حساب رقم یارانه نقدی، حدود همان 45 هزار تومان تعیین می شود.

یوسفیان ملا: دولت می تواند یارانه نقدی را افزایش دهد اگر ...

«عزت الله یوسفیان ملا»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، در این خصوص به برنا می گوید: دولت همیشه می خواهد مبلغ یارانه نقدی را افزایش دهد اما نه به این معنی که مبلغ جدیدی را به یارانه از درآمد هدفمندی یارانه ها اضافه کند بلکه باید از یارانه گروه های هدف غیرضرور حذف و بر یارانه نیازمندان بیافزاید.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:  دولت بر این نظر است که برای نیازمندان، عدد فعلی یارانه بسیار کم است و یارانه این گروه باید افزایش پیدا کند. البته حرف درستی نیز هست اما محل این افزایش باید یارانه حذف شده ثروتمندانی باشد که هنوز در چرخه دریافت هستند.

وی تاکید کرد: درباره حذف یارانه گروهی که نیازمند دریافت نیستند نیز مجلس پیش از این اختیار این موضوع را به دولت داده و دولت در این رابطه مختار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بیان کرد: از رقم دقیق هدفمندی یارانه ها در بودجه 98 مطلع نیستم اما به طور قطع این رقم بالغ بر 42 هزار میلیارد تومان است.

نظر شما
پرونده ویژه