نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

ما شاهد استعفاهای سیاسی یا اعتراضی هستیم/ قسم و وجدان نماینده سد بزرگی برای استعفای بی دلیل است

۱۳۹۷/۰۹/۲۳ - ۰۵:۴۱:۲۶
کد خبر: ۷۸۷۰۴۸
ما شاهد استعفاهای سیاسی یا اعتراضی هستیم/ قسم و وجدان نماینده سد بزرگی برای استعفای بی دلیل است
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استعفا بیان کرد: من از شرایط نمایندگان اطلاعی ندارم ولی آن‌ها باید پیش از استعفا به این مسئله فکر کنند که اقدام آن‌ها به نفع مردم استان شان است و یا خیر.

«عباسعلی منصوری آرانی»، نماینده سابق مجلس، در پاسخ به این سوال که آیا استعفا نمایندگان را در جهت حل مشکلات کشور مفید می‌دانید، بیان کرد: در آیین‌نامه مجلس، بحث استعفای نمایندگان مطرح شده اما در صورتی که شرایط ویژه ای فراهم شود تا نمایندگان خدمت گذاری بیشتری داشته باشند، استعفا قابل قبول است. گاهی ما شاهد استعفاهای سیاسی یا اعتراضی هستیم. این که نماینده باتوجه به قَسمی که خورده به این نتیجه برسد که تاثیر استعفایش مثبت یا منفی است از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی یادآور شد: البته من از شرایط نمایندگان اطلاعی ندارم ولی آن‌ها باید پیش از استعفا به این مسئله فکر کنند که اقدام آن‌ها به نفع مردم استان شان است و یا خیر.

وی اضافه کرد: من به این دلیل که اطلاع دقیقی از دلیل این اقدان‌شان ندارم تنها به این موضوع اشاره می‌کنم که استعفا نمایندگان در صورتی که به نفع منافع ملی باشد مشکلی ندارد البته این شرایط، بسیار ویژه است.

نماینده دوره پیشین مجلس یادآور شد: قسم و وجدانِ یک نماینده سد بزرگ برای استعفای، بی دلیل نمایندگان است.

منصوری آرانی در خصوص تاثیر این اقدام نمایندگان بر افکار عمومی بیان کرد: مجلس در راس امور است و اقدامات نماینده، تاثیر مهمی در سطح ملی و مردمی دارد. نماینده‌ای که از صحنه خارج می‌شود، ارتباط مردم شهرش با دولت قطع می‌شود و در نهایت آن شهر آسیب بسیار زیادی می‌بیند. مردم نسبت به این مسئله آگاهی دارند که نبود نماینده چه تاثیر منفی به همراه دارد. مگر اینکه بتوانند به مردم اثبات کنند که نبودنشان منفعت بیشتری نسبت به حضورشان دارد.

وی در پایان بیان کرد: در نهایت مردم راضی نیستند نماینده ای در مجلس حضور نداشته باشد چراکه به او رای دادند تا شرایط بهتری برای آن‌ها رقم بزند. قطعا مردم تمایلی به عدم حضور نماینده‌ خود در راس امور ندارند.

نظر شما
پرونده ویژه