نماینده پیشین مجلس:

استعفا با وظیفه نمایندگی همخوانی ندارد/ آبستراکسیون حربه‌ای برای نمایندگان است/ استعفاهای مربوط به حوزه انتخابیه به نتیجه نمی‌رسد

۱۳۹۷/۰۹/۲۳ - ۰۵:۱۹:۲۹
کد خبر: ۷۸۷۱۲۵
استعفا با وظیفه نمایندگی همخوانی ندارد/ آبستراکسیون حربه‌ای برای نمایندگان است/ استعفاهای مربوط به حوزه انتخابیه به نتیجه نمی‌رسد
نماینده پیشین مجلس بیان کرد: قطعا استعفای نمایندگان اقدامی موثر برای رفع مشکلات کشور نیست.

«داریوش قنبری»، نماینده پیشین مجلس، در خصوص استعفای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا بیان کرد: در دوره های گذشته برخی نمایندگان بحث استعفایشان را مطرح می کردند که خیلی جدی به نظر نمی رسید به خصوص زمانی که مربوط به کسب امتیاز، برای حوزه انتخابیه بود. استعفا نمایندگان روال خاصی دارد و این استعفا در مجلس به رای گذاشته می شود. معمولا آن دسته از استعفاهایی که با اهداف شخصی و یا اعتراض به روندهای خاصی در حوزه انتخابیه انجام می شود به مرحله رای گیری نمی رسد. من به خاطر ندارم استعفای نمایندگان به صحن علنی کشیده شده باشد.

وی در خصوص موثر و یا نمایشی بودن این اقدام نمایندگان بیان کرد: قطعا استعفای نمایندگان برای کشور موثر نیست. نمایندگان باید تلاش کنند تا مشکلات کشور حل شود و اینکه استعفا دهند و عرصه را رها کنند، با وظیفه نمایندگی‌شان هم خوانی ندارد. مجلس جایگاه مهمی دارد و این اقدام نمایندگان را به صلاح نمی دانم.

فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: تصمیمات مهم توسط مجلس اتخاذ می شود. مجلس عالی ترین جایگاه را دارد و به عبارتی در راس امور قرار دارد در نتیجه می تواند در جهت حل مشکلات موثر واقع شود. به همین شکل نمایندگان نیز قطعا تاثیرگذار خواهند بود. انتظار آن است که نمایندگان در جهت رفع مشکلات تصمیم بگیرند.

قنبری باتوجه به موضوع آبستراکسیون نمایندگان یادآور شد: زمانی که تعدادی در اقلیت هستند آبستراکسیون اتفاق می افتد ولی این اقلیت، موثر هستند. تعداد آن ها به اندازه ای نیست که بتوانند مصوبه شان را به تصویب برسانند ولی خروجشان هم از مجلس باعث می شود مجلس از تصمیم گیری بیافتد. آبستراکسیون یکی از حربه هایی است که در اختیار نمایندگان قرار دارد.

وی در خصوص تاثیر استعفا نمایندگان بر افکار عمومی اضافه کرد: نماینده باید حرف دل مردم را بزند و همانطور که از عنوان نماینده برمی آید، باید مطالبات مردم را پیگیری کند و در آن مسیر قدم بردارد.

نظر شما
پرونده ویژه