در گفت وگوی تلفنی با استاندار کردستان مطرح شد؛

تاکید رئیس جمهور عراق بر همکاری دو استان کردستان و سلیمانیه

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۱۰:۴۴:۱۰
کد خبر: ۷۸۷۳۶۷
تاکید رئیس جمهور عراق بر همکاری دو استان کردستان و سلیمانیه
«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق از امضای تفاهمنامه میان دو استان کردستان و سلیمانیه استقبال و بر اجرایی شدن آن تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «بهمن مرادنیا» استاندار کردستان در جریان سفر دو روزە بە اقلیم کردستان عراق با برهم صالح رئیس جمهوری عراق و «قباد طالبانی» معاون نخست وزیر اقلیم کردستان تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی بر تحکیم روابط اقتصادی و فرهنگی میان دو طرف و تقویت مبادلات تجاری تاکید شد.

برهم صالح ضمن ابراز خوشحالی از سفر استاندار کردستان و هیات همراه به اقلیم کردستان عراق از امضای تفاهم نامه همکاری میان دو طرف استقبال و به استاندار کردستان اطمینان داد همه توان خود را برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه امضا شده به کار خواهد گرفت.

همچنین در گفتگوی تلفنی استاندار کردستان با «قباد طالبانی» معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق ضمن تاکید بر تحکیم روابط کردستان ایران و عراق طالبانی وعدە داد اجرایی شدن همە بندهای تفاهم نامە امضا شدە را پیگیری نماید.

استاندار کردستان نیز در این تماس‌های تلفنی ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی تقویت و گسترش یابد تا هر دو طرف بتوانند از مزایای این روابط بە طور کامل منتفع شوند.

«بهمن مرادنیا» استاندار کردستان و «هوال ابوبکر» استاندار سلیمانیه در جریان سفر اخیر هیات ایرانی به کردستان عراق، هفتمین یادداشت تفاهم میان دو طرف را با هدف تقویت روابط و مناسبات اقتصادی و رفع مشکلات گذرگاه های مرزی میان خود امضا کردند.

در این سفر همچنین کنفرانس مشترک دانشگاه کردستان و دانشگاه‌پلی تکنیک و دانشگاه سلیمانیه به همت و هماهنگی رایزنی فرهنگی تحت عنوان برنامه ریزی استراتژیک برای مقابله با بحران‌های معاصر با حضور مرادنیا استاندار کردستان و مسعودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و دیگر مسئولین کشورمان و اقلیم کردستان برگزار شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز