فعال سیاسی اصلاح طلب:

یک دولتی آوردیم، به آن نقد داریم اما از آن عبور نخواهیم کرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۳ - ۱۲:۰۵:۳۴
کد خبر: ۷۸۷۶۵۴
یک دولتی آوردیم، به آن نقد داریم اما از آن عبور نخواهیم کرد
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از دولت روحانی نه عبور کردیم و نه عبور خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «غلامحسین کرباسچی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در کنگره حزب ندا گفت: دوست داشتم اقای حبیبی هم در این‌ کنگره حضور داشت تا با او مناقشه ای داشته باشم‌. بحث منافع‌ ملی همیشه مطرح بوده است. آیا می شود منافع ملی را در یک فرد تعریف کرد یا در یک حزب با انگیزه سیاسی و قومی؟

کرباسچی بیان کرد: در گذشته منافع ملی را در این می دیدند که شخصی را که خلاف منافع ملی حرکت می کند را باید ترور کرد. یک زمانی موتلفه اسلامی هم‌ این ادعا را داشت و فداییان اسلام جمع شدند و فکر کردند، منافع ملی در ترورهاست.

وی گفت: باید به این توافق برسیم که منافع ملی چیست؟ در دنیای کنونی چگونه می توان‌ منافع ملی را در یک کشور با این همه تنوع قومی، مذهبی و جغرافیایی دید و تعریف کرد. تجربه دنیا این است که منافع ملی در یک فرد و یا یک حزب به تنهایی تعریف نمی شود. شاید بهترین راهی که دنیا به آن رسیده این است که برای رسیدن به وحدت در منافع ملی راهی جز برگزاری انتخابات آزاد نداریم. انتخابات آزادی که در کنار حاکمیت مردم هم آن را آزاد بدانند و گزینش توسط مردم باشد. در این اتفاق احزاب می توانند نقش جدی داشته باشند

کرباسچی افزود: از دولت روحانی نه عبور کردیم و نه عبور خواهیم کرد. مانند دیگران نیستیم که نقد نکنیم و لاپوشانی کنیم.  یک دولتی آوردیم، به آن نقد داریم اما از آن عبور نخواهیم کرد.

او اضافه کرد: دکتر ظریف گفتند منافع ملی جناحی و حزبی نیست. این حرف در کلیت درست است اما حاشیه دارد و ان اینکه این جناح ها اگر حاکم شوند منافع ملی را طبق تعریف خود اجرا می کنند. آقای عسگر اولادی در یک جمعی گفتند فعالیت احزاب براساس نظرات ولی فقیه است و هر چه ایشان گفتند همان است. من به ایشان گفتم که در کلیت این حرف هیچ حرفی نیست بالاخره ما یک قانون اساسی داریم و به آن پایبندیم؛ اما اگر قرار است احزاب هیچ بحث و نظری نداشته باشند پس فعالیت حزبی چه معنایی دارد. رهبری نظام در مورد مسایل کلی نظام ورود می کنند و احزاب باید برای زندگی افراد جامعه برنامه و راهکار ارائه دهند.

کرباسچی تاکید کرد: حضور در سیاست خارجی در آمریکا وسیله ای برای تامین منافع مردم امریکا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز