دبیرکل حزب اتحاد ملت:

منافع ملی فقط اقتدار نظامی نیست

۱۳۹۷/۰۹/۲۳ - ۱۴:۴۴:۵۴
کد خبر: ۷۸۷۶۸۶
منافع ملی فقط اقتدار نظامی نیست
دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: منافع ملی فقط اقتدار نظامی نیست چراکه منافع ملی حفظ منابع ملی و انسانی نیز هست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی شکوری راد»، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران، صبح امروز در پنل تخصصی چهارمین کنگره ندای ایرانیان در برج میلاد، با طرح این سوال که هویت ملی از کجا می آید، تصریح کرد: جوامع هویت ملی را تعریف و بر اساس آن دولت تشکیل می دهند و دولت هویت ملی را باز تعریف می کند و سعی دارد در این تعریف پایه های خود را محکم کند.

شکوری راد به تعریف شهید مطهری از هویت ملی اشاره و تصریح کرد: شهید مطهری وجود درد و طلب مشترک را عامل پیدایش ملیت می دانست و تاکید بر هویت دینی داشتند.

وی گفتمان تعالی و توسعه را دو گفتمان موجود در کشور دانست و گفت: اختلاف بین بخش های مختلف جامعه بر اساس تعریف ملی و ملیت است و ما در تعریف منافع ملی دچار اختلافات اساسی هستیم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفت: منافع ملی فقط اقتدار نظامی نیست چراکه منافع ملی حفظ منابع ملی و انسانی نیز هست.

وی گفت: در سند بالادستی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی، هویت ملی براساس فرهنگ تعریف شده است و در آن نه به ساختار سیاسی و نه به سرزمین اشاره نشده است.

شکوری راد ادامه داد: باید سیاسیون و صاحب نظران جامعه در مورد این مساله بحث کنند تا فردا این تعاریف به عنوان سند بالادستی نگاشته نشود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه ما در تعریف منافع ملی با تحریف منافع ملی مواجه هستیم، گفت: برخی ها منافع ملی را بر اساس منافع جناحی خود تعریف می کنند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی تعریف از منافع ملی نداریم حفظ و حراست آن دچار خدشه می شود، گفت: ساختار سیاسی باید به گونه ای عمل کند که رضایت مندی شهروندان را به اکثریت برساند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه آنهایی که ما با آنها چالش داریم دو دسته هستند، گفت: دسته نخست افرادی هستند که منافع ملی را قربانی منافع خود می کنند و افراد دیگر نیز فهم غلطی از موضوع دارند.

وی افزود: می گویند برجام منافع ملی ما را به خطر انداخته است یا می گویند تصویب FATF مخالف با منافع ملی ما است بنابراین باید معلوم شود که آنها منافع ملی را چه تعریف می کنند؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز