یک حقوقدان در گفتگو با برنا:

خودی‌ها حاشیه امن دارند/ در مجلس خودی و بیگانه داریم/ کلی گویی درباره تخلف در انتخابات جرم محسوب نمی‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۵:۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۸۷۶۹۱
خودی‌ها حاشیه امن دارند/ در مجلس خودی و بیگانه داریم/ کلی گویی درباره تخلف در انتخابات جرم محسوب نمی‌شود
یک حقوقدان گفت: متاسفانه یکی از ایرادات اساسی ما این است که چه در مجلس یا در جاهای دیگر خودی و بیگانه داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام سید «ابراهیم رئیسی»، عضو مجلس خبرگان رهبری، در دانشگاه شهید بهشتی و در جمع دانشجویان با بیان اینکه به گفته شورای نگهبان انتخابات گذشته یکی از پرتخلف ترین انتخابات‌ها بود، گفت: من 600 گزارش از تخلف انتخاباتی داشته ام.

«نعمت احمدی»، حقوقدان، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که "آیا گفتن اینکه در انتخابات تخلف صورت گرفته است جرم محسوب می شود،" گفت: خیر، این نشر اکاذیب هم نیست زیرا انتخابات تمام شده است. انتخابات یک دوره است و یک بازه زمانی دارد اما اگر کسی بگوید در انتخابات فلان مقدار رای اضافه شده این نشر اکاذیب است.

او ادامه داد: کلی گویی تخلف در انتخابات، جرم محسوب نمی شود، مثل آقای هاشمی که گفتند به خدا واگذارشان می کنم.  اما اگر مطرح کردن آن برگردد به آن که رسما فردی را اعلام کند و مصداقا و موضوعا کسی را متهم کند، این نشر اکاذیب است و باید مدارک ارائه شود.

احمدی بیان کرد: اینکه آقای رییسی میگوید در انتخابات تخلف شده این نشر اکاذیب است و باید دلیل بیاورند. آقای رییسی که تافته جدابافته نیست. اقای رییسی خودش معاون رییس قوه قضاییه بوده و از طرفی هم قاضی است و می داند که این ها، بحث مجرمانه دارد.

او با بیان این جمله که یک سری افراد حاشیه امن دارند، مطرح کرد: اینکه با این افراد برخورد نمی‌شود دلیلش داشتن حاشیه امن است؛ مگر با آقای شریعتمداری یا آقای کریمی قدوسی برخورد می شود؟ آقای کریمی قدوسی که به آسمان و زمین اتهام می بندد. متاسفانه یکی از ایرادات اساسی ما این است که چه در مجلس یا در جاهای دیگر خودی و بیگانه داریم. یک سری افراد خودی اند، حاشیه امن دارند و هر چه می خواهند می گویند، مانند کریمی قدوسی، روزنامه کیهان و امثال اینها. اما برخی مثل آقای صادقی یا محمدرضا خاتمی به محض اینکه همان حرف هایی را که دیگران زدند را بگویند، محکوم می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز