با انتشار بیانیه‌ای؛

چین مداخله آمریکا در امور داخلی‌اش را محکوم کرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۸:۴۵:۰۲
کد خبر: ۷۸۷۸۰۶
چین مداخله آمریکا در امور داخلی‌اش را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه چین تصویب لایحه «ورود برابر به تبت» در کنگره آمریکا را محکوم کرد و آن را مداخله در امور داخلی چین و مخالف اصول روابط بین المللی خواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، 'لو کانگ' روز شنبه با انتشار بیانیه ای با اشاره به تصویب لایحه «ورود برابر به تبت» در کنگره آمریکا گفت: این اقدامی متکی بر چشم پوشی از وقایع عینی موجود و مداخله در امور داخلی چین و مغایر اصول روابط بین المللی است.

او گفت: چین قاطعانه با آن مخالفت می کند و با جدیت خواستار برقراری گفت و گو با آمریکا در این باره است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: امور مربوط به تبت از امور داخلی چین است و مداخله دیگر کشورها در آن برای چین پذیرفتنی نیست. 

وی با اشاره به اینکه اتباع خارجی با انجام تشریفات لازم می توانند وارد تبت شوند تاکید کرد هر سال تعداد زیادی چینی و شهروند خارجی برای دیدار، گردشگری و تجارت وارد تبت می شوند. 

لوکانگ تصریح کرد: از سال 2015 به این سو نزدیک به 40 هزار آمریکایی از جمله نمایندگان و رهبران سنا و مجلس نمایندگان به تبت سفر کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین انتقاد از پکن به عنوان موضوع لایحه جدید کنگره آمریکا را کاملا بی پایه دانست و تاکید کرد دولت و مردم چین آن را نمی پذیرند.

لو کانگ تاکید کرد: چین از دولت آمریکا می خواهد از امضاء این لایحه و تبدیل آن به قانون پرهیز کند تا به همکاری های دو کشور در زمینه های مهم زیانی وارد نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز