رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفتگو با برنا:

قیمت آجیل یلدایی اعلام شد/ برخورد جدی با گران فروشان/ سقف قیمت پسته حدود ۲۴۰ هزار تومان است نه ۳۰۰ هزار تومان

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۲:۳۷:۵۸
کد خبر: ۷۸۷۹۷۴
قیمت آجیل یلدایی اعلام شد/ برخورد جدی با گران فروشان/ سقف قیمت پسته حدود ۲۴۰ هزار تومان است نه ۳۰۰ هزار تومان
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: در تنظیم قیمت ها اقشار مختلف مردم اعم از ضعیف، متوسط و پولدار را در نظر گرفتیم تا بتوانند به راحتی خرید کنند.

«مصطفی احمدی»، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص قیمت آجیل شب یلدا، افزایش قیمت برخی از اقلام خشکبار و انتشار فیلم هایی در فضای مجازی مبنی بر افزایش نجومی پسته و کشمش گفت: کمپینی که مبنی بر "نه به آجیل" راه اندازی شده در واقعیت وجود ندارد. افرادی هستند که می خواهند به تولید داخلی ضربه زده و آن را از بین ببرند. همچنین این افراد درصدد هستند که مردم را به سمت و سویی ببرند که آجیل نخرند تا تولیدکننده ضربه بخورد که در اصل کشاورزی مملکت ضربه می خورد.

وی تصریح کرد: برخی با گران فروشی در حق مردم اجحاف می کنند و اخباری مبنی بر اینکه هر کیلو پسته به 300هزار تومان رسیده، کذب است.

احمدی افزود: با گران فروشی برخورد قانونی می شود و مردم نیز در صورت مشاهده تخلف با سامانه 124 یا شماره اتحادیه 33112313 تماس بگیرند.

وی بیان کرد: افراد سودجو در این ایام با راه اندازی جو منفی درصدد آسیب زدن به تولید داخلی هستند و به جرات می گویم که قیمت آجیل طی 20 روز گذشته نسبت به ماه قبل افت قیمت نیز داشته است.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان اینکه قیمت پسته از 240-120 هزار تومان است و بیشتر از این میزان گران فروشی است، افزود: از روزی که در این صنف مسئول شدم برای رفاه حال مردم و برای جلوگیری از اینکه کسی بخواهد تخلف کند، قیمت ها را اعلام می کنیم تا بازرسین اتحادیه واتاق اصناف و بازرسین صنعت، معدن و تجارت راحت تر بتوانند با متخلفین برخورد کنند تا در حق مردم اجحاف نشود.

احمدی گفت: طی جلسه ای که در کمیسیون نرخ گذاری اتحادیه داشتیم، کار کارشناسی کرده قیمت ها را محاسبه کردیم و برای اولین بار به شما اطلاع می دهیم.

وی اعلام کرد: آجیل شب یلدا در بحث عمده فروشی با پوست بین 60 تا 80 هزار تومان، آجیل شب یلدا با مغز به صورت عمده فروشی بین 80 تا 100 هزار تومان و در سطح خرده فروشی 10 درصد سود خرده فروشی اضافه می شود.

وی ادامه داد: آجیل شامل 15 قلم از جمله پسته، فندق، گردو، بادام، بادام هندی، کشمش، نخونچی، برگ زردآلو، برگ هلو  باسلوق و ... است و احتمال اینکه یک عده غیر از باسلوق، راحت الحلقوم هم بگذارند و قیمت آجیل را 10 هزار تومان پایین بیاورند را ما تایید نمی کنیم و برای آجیل شب یلدا نیست.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار افزود: کسی که مغز پسته، گردو، فندق، بادام و... را قاطی می کند دیگر راحت الحلقوم نمی زند، باسلوق می زند که آن هم بین 80 تا 100 قیمت عمده فروشی است و 10 درصد هم در خرده فروشی اضافه می شود بنابراین مردم می توانند بخرند.

احمدی در پایان بیان کرد: در تنظیم قیمت ها اقشار مختلف مردم اعم از ضعیف، متوسط و پولدار را در نظر گرفتیم تا بتوانند به راحتی خرید کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز