دبیرکل حزب ندای ایرانیان مطرح کرد؛

جزییات آیین‌نامه جدید شورای عالی اصلاح‌طلبان/ در آیین‌نامه جدید عضو حقیقی حذف شده است/ حزب ندا برای انتخابات برنامه دارد/ شورای عالی دچار نقص فنی است

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۵:۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۸۸۰۱۵
جزییات آیین‌نامه جدید شورای عالی اصلاح‌طلبان/ در آیین‌نامه جدید عضو حقیقی حذف شده است/ حزب ندا برای انتخابات برنامه دارد/ شورای عالی دچار نقص فنی است
دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: در آیین نامه جدید شورای عالی اصلاح طلبان به طور کامل واژه عضو حقیقی را حذف کردیم و مطلقا چیزی به عنوان عضو حقیقی نداریم تا مشکل قانونی بودن شورا حل شود.

«صادق خرازی» دبیر کل حزب ندای ایرانیان، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، درباره "جزییات آیین نامه جدید شورای عالی اصلاح طلبان گفت: تا جایی که در جریان هستم در تصویب این آیین نامه دو دیدگاه مطرح بود و در نهایت آیین نامه در 15 ماده به تصویب اعضای شورای عالی رسید. 

وی ادامه داد: در حزب ندای ایرانیان پیشنهاداتی برای اصلاح آیین نامه داشتیم که برخی از آنان با بسیاری از احزاب مشترک بود، برخی هم اختصاصی حزب بود که عمده آنها به تصویب رسید. 

خرازی اضافه کرد: پاسخگویی شورای عالی به افکار عمومی و نظارت بر عملکرد منتخبین شورای شهر و مجلس از مهمترین پیشنهاداتی بود که با اجماع کامل در شورای عالی به تصویب رسیده است. 

وی گفت: در مورد مساله حقوقی تشکیل شورای عالی، نظراتی داشتیم که توسط نماینده ندای ایرانیان مطرح و پیگیری شده است. 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان افزود: عمده اختلاف در شورای عالی نیز بر سر مساله تاسیس و نحوه تشکیل شورایعالی بر می گردد که در نهایت احزاب موسس آن شده اند. 

خرازی گفت: در مورد اعضای حقیقی ملاحظات قانونی وجود داشت که به همین دلیل در متن آیین نامه عضو حقیقی حذف شده است. 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان ادامه داد: انتقاد اصلی حزب ندای ایرانیان به شورای عالی در مورد نحوه انتخاب برخی اعضا بود. این که یک مجموعه افراد بدون ساز و کار مشخص و مبهم به عنوان عالی ترین شورای اصلاح طلبان انتخاب شوند و در درون خودشان رای گیری کنند اسمش دموکراسی نیست. مجموعه ای هم که در دنیای امروز غیر دموکراتیک انتخاب شود در انجام وظایف اش ناموفق خواهد بود. البته این مسائل هم با آقای دکتر عارف و هم با آقای خاتمی و دیگر احزاب و گروه های اصلاح طلب مطرح شده است. اصلاحات آیین نامه نیز بر همین اساس انجام شده تا ساز و کار جدید انتخاب اعضای شورایعالی در طرح پارلمان اصلاحات به تصویب برسد و در اولین زمان ممکن با انتخابات و رای اصلاح طلبان اعضای شورای عالی انتخاب شوند. 

صادق خزاری در پایان بیان کرد: نکته این است که شورای عالی اصلاح طلبان در شرایط فعلی دچار مشکل نقص فنی است. این مشکل به همراه نقش احزاب، نسبت احزاب با تعدادشان و موقعیت شان باید در اساسنامه پارلمان اصلاحات مشخص شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز