فعال سیاسی اصلاح طلب:

هر نقدی که دل مردم را خالی کند خیانت است/ زمینه برای منتقدین فعلی در گذشته فراهم نبود/ حامیان دولت تریبون ندارند

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۵:۴۱:۱۱
کد خبر: ۷۸۸۱۶۱
هر نقدی که دل مردم را خالی کند خیانت است/ زمینه برای منتقدین فعلی در گذشته فراهم نبود/ حامیان دولت تریبون ندارند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هر نقد غیر منصفانه ای که منجر به خالی کرن دل مردم شود و اقتدار ملی را کاهش دهد، خیانت است.

«علی تاجرنیا»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "سخنرانی هایی که به وحدت آسیب می زند" گفت: اگر معتقد هستیم در ساختار جمهوری اسلامی بایستی افراد آزاد باشند و در ارتباط با مسایل مهم کشور اظهارنظر کنند، طبیعتا هر فردی با هر دیدگاه سیاسی می تواند نسبت به دفاع از عملکرد جریان خودش یا نقد از عملکرد جریان مقابل خودش، صحبت کند. اما این مسئله شرط و شروطی دارد و نباید هرگونه اظهار نظری باعث نشر اکاذیب شود.

او ادامه داد: نقد دولت ایرادی ندارد اما مشکل از آنجایی آغاز می شود که بخاطر اینکه رقیب خودمان را بخواهیم مورد نقد قرار دهیم به هر شیوه ای تمسک کنیم. منتقدین دولت به راحتی مسایلی که مربوط به منافع ملی کشور بوده را مورد نقد قرار می دهند، این در حالی است که در گذشته برای آنها این شرایط فراهم نبود. رفتارهایی را شاهدش هستیم که در گذشته آنها را سیاه نمایی یا ناامید کردن جامعه می دانستند اما در حال حاضر این مسایل از طرف منتقدین دولت خیلی راحت بیان می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: فقدان یک قوه قضاییه مستقلی که فارغ از جناح بندی های سیاسی مسایل را مورد رسیدگی قرار دهد باعث شده تا یک مجموعه یا جریان سیاسی که امروز  منتقد دولت است در انتقاد خود کاملا آزاد باشد. از آن طرف هم شاهد هستیم که مدافعین دولت نمی‌توانند آنطور که باید و شاید تریبون های خود را داشته باشند.

او تاکید کرد: معتقدم هرچه فضای نقد رفتار دولت و سایر نهادهای حکومت در جامعه نهادینه شود به همان نسبت کار ما در آینده راحت تر خواهد بود.

تاجرنیا گفت: دولتمردان باید با دفاع از عملکرد خودشان و با تبیین واقعیت ها شرایطی را فراهم کنند تا این نوع انتقادهایی که بر پایه منافع جناحی و براساس تضعیف دولت صورت می گیرد، موثر واقع نشود. نمی توانیم جلوی نقد و انتقاد را بگیریم بلکه باید با روشن گری شرایط به گونه ای فرهم شود که مردمی که این صحبت ها را می شنوند، قول درست و صحیح را انتخاب کنند.

او با اشاره به اینکه مردم پشتوانه نظام هستند، مطرح کرد: برای کشوری که بخواهد مبتنی بر رای مردم حرکت کند، پشتوانه مردم خیلی مهم است. متاسفانه شاهد هستیم در انتخابات پایشان را از نقد منطقی فراتر می گذارند و هدفشان دلسرد کردن مردم و کسانی است که در انتخابات حضور پیدا می‌کنند. این حرف ها خلاف امنیت کشور است. هر نقد غیر منصفانه ای که منجر به خالی کرن دل مردم شود و اقتدار ملی را کاهش دهد، خیانت است.

تاجرنیا در پایان گفت: مردم دولتی را با یک رویکرد خاص انتخاب کرده اند و ما باید کمک کنیم تا دولت اهداف و برنامه های خود را اجرایی کند و هر کجا نقدی هست، منصفانه مطرح شود.

نظر شما
پرونده ویژه