معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

پژوهش و فناوری به اقتصاد گره خورده است

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۲:۱۰:۲۰
کد خبر: ۷۸۸۴۲۹
پژوهش و فناوری به اقتصاد گره خورده است
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، جریان اجتماعی استارتاپی در کشور سرعت گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور،که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، بیان کرد: معاونت علمی در عرصه توسعه پژوهش در کشور همکاری های تنگاتنگی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد و در این چند سال نتایج خوبی در این همکاری ها به دست آورده ایم.

وی افزود: یک راه جدید در دولت تدبیر و امید در زمینه پژوهش و فناوری در کشور باز شده است که بر اساس این راه جدید، پژوهش و فناوری به اقتصاد گره خورده است.

به گفته رییس بنیاد ملی نخبگان، تلاش دولت این است که پژوهش را به بخشی از اقتصاد تبدیل کند و با تقویت بخش پژوهش، اقتصاد کشور را نیز تقویت کند.

ستاری ادامه داد: امروز جریان استارتاپی در کشور به کمک جوانان کم سن و سال شکل گرفته و این جریان به سرعت در حال گسترش است. در این جریان، جوانان تبدیل به تاثیرگذاران بزرگ اقتصادی در کشور شده اند.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان درکشور فعال هستند که میزان صادرات و وام گیری آنها از شبکه بانکی کشور رشد بسیار چشمگیری یافته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ضرورت وجود همدلی و همکاری همه دستگاه ها برای افزایش ضریب نفوذ جوانان در اقتصاد کشور، تصریح کرد: اگر دانشگاه ها و پژوهشگاه ها به اقتصاد کشور پیوند بخورند شاهد اتفاقات خوب و رشد قابل توجه در اقتصاد کشور خواهیم بود.

در نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور با حضور معاون اول ریاست جمهوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۸ پژوهشگر و ۶ فناور برگزیده کشور  و ۵نفر از استانداران حامی فناوری وپژوهش در کشور تجلیل شد.

نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که هر سال همزمان با هفته پژوهش برگزار می شد، امسال با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همزمان با ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل ونیز دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری ایران ساخت طی روزهای ۳ تا ۶ دی ماه برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز