نزدیکی شهر مایدوگوری؛

یک گروه تروریستی خانه‌های صدها نفر را آتش زدند!

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۳:۵۷:۲۱
کد خبر: ۷۸۸۸۹۴
یک گروه تروریستی خانه‌های صدها نفر را آتش زدند!
گروه تروریستی «بوکوحرام» خانه‌های صدها نفر از ساکنان روستایی در نزدیکی شهر مایدوگوری در شمال شرقی نیجریه را آتش زد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ صدها نفر از ساکنان روستایی در نزدیکی شهر «مایدوگوری» در شمال شرقی نیجریه پس از آتش زدن خانه‌هایشان توسط عناصر بوکوحرام مجبور به فرار شدند.

ساکنان روستای مایبورتی گفتند که عناصر بوکوحرام با چندین کامیون به روستای آنها که در فاصله پنج کیلومتری مایدوگوری است، یورش آورده و پس از تیراندازی‌های بی‌هدف، خانه‌های روستائیان را آتش زدند.

یک افسر ارتش نیجریه گفت که نیروهایی به همراه تجهیزات جنگی به این روستا اعزام شده و پس از درگیری با عناصر بوکوحرام آنها را از روستا بیرون کردند.

«اباشا کاکا» یکی از ساکنان مایبورتی در این خصوص گفت که عناصر بوکوحرام عصر روز گذشته حوالی ساعت ۵:۳۰ به این روستا یورش آورده و شروع به تیراندازی کردند و ساکنان روستا مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کرده و به سمت مایدوگوری فرار کنند.

«بابا کورا کولر» رهبر یکی از شبه‌نظامیان محلی طرفدار دولت نیز گفت که سربازان با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شدند عناصر بوکوحرام را وادار به خروج از روستا کنند.

وی افزود که متأسفانه تروریست‌ها خانه‌های روستاییان را آتش زدند.

هنوز خبری از کشته و یا زخمی شدن ساکنان روستا یا سربازان دولتی در این حمله مخابره نشده است.

طی چند هفته اخیر در حمله بوکوحرام به ۲۰ پایگاه نظامی نیجریه، ده‌ها نظامی کشته شدند.

بوکوحرام طی نُه سال گذشته فعالیت در نیجریه و مرز این کشور با دیگر کشورهای همسایه، هزاران نفر از جمله زنان و دختران را ربوده و در موارد زیادی از گروگان‌ها برای انجام عملیات‌های انتحاری استفاده می‌کند.

نیروهای چهار کشور اعم از نیجریه، نیجر، چاد و کامرون از سال ۲۰۱۵ نیروهایی تحت عنوان نیروهای مشترک تشکیل داده و مبارزه با بوکوحرام را آغاز کرده‌اند.

نظر شما