رییس کل دادگستری استان کرمان:

مجازات حبس برای کشور مصیبت بار است/ اگر می‌خواهیم کسی را تربیت کنیم باید به جامعه برگردد

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۰:۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۸۹۲۰۵
مجازات حبس برای کشور مصیبت بار است/ اگر می‌خواهیم کسی را  تربیت کنیم باید به جامعه برگردد
رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه درباره مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: مجازات حبس واقعا برای کشور مصیبت بار است، در حبس دچار تناقض هستیم اگر می‌خواهیم کسی را اجتماعی کنیم باید به جامعه برگردانده و در جامعه تربیت کنیم به ویژه در جرائم خفیف.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «یدالله موحد»، رییس کل دادگستری استان کرمان امروز 27 آذرماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: بهزیستی باید معتادان متجاهر را در مرکز ماده 16 نگهداری و در صورت لزوم سه ماه این مدت را تمدید کند.

وی با بیان اینکه باید مراقبت و حمایت‌های بعد از خروج انجام شود و در این زمینه تکالیف دستگاه‌های مختلف مشخص است، تصریح کرد: در بحث متکدیان، کلاشی جرم و قابل تعقیب کیفری است و باید در حق آنها اعمال شود و در صورتی که کسی واقعا نیازمند است، کمیته امداد وظیفه دارد آنها را تحت پوشش قرار بدهد و حمایت کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه شهرداری متکفل ساماندهی متکدیان است، گفت: هیچکدام از گروه‌های مورد نظر بدون متولی نیستند و اگر مشکلی وجود دارد دلیل این است که دستگاه‌ها به خوبی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه نیز متولی خاص خود را دارند، افزود: یا دستگاه‌ها نمی‌توانند مسئولیت خود را انجام دهند یا اینکه پیگیری نمی‌شود.

موحد تصریح کرد: درخواست این است که همه دستگاه‌ها مسئولیت خود را بپذیرند و فرماندار شهرستان کار را مانند قبل پیگیری و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز به وظیفه خود عمل کنند.

وی بیان کرد: اداره کل اتباع بیگانه باید راجع به اطفال متکدی تبعه بیگانه بررسی دقیق، تعداد و عوامل مرتبط را با همکاری نیروی انتظامی شناسایی کرده و کمیته امداد نیز افرادی را که تحت پوشش این نهاد هستند و تکدی می‌کنند را شناسایی و از کار آنها جلوگیری کند.

وی افزود: جایگزین مجازات حبس و اینکه کسی را متوجه اشتباه خود کنیم باید در جامعه اتفاق بیفتد.

موحد با اشاره به اینکه هدف قانونگذار در مجازات جایگزین حبس محقق نشده، گفت: دستگاه‌های پذیرنده مکلف هستند محکومینی را که دادگاه تعیین کرده بپذیرند و حکم دادگاه را اجرا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز