شب گذشته؛

پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه ۳ کشور ضامن روند آستانه بررسی شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۰:۲۶:۰۱
کد خبر: ۷۸۹۲۱۸
پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه ۳ کشور ضامن روند آستانه بررسی شد
نشست سه جانبه مذاکره‌کنندگان ارشد کشورهای ضامن روند آستانه، شامگاه دوشنبه در ژنو با مشارکت حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه و هیات‌های همراه برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه در این نشست، پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست وزرای امور خارجه سه کشور که امروز سه‌شنبه در ژنو برگزار می‌شود را بررسی و نهایی کردند.

در این بیانیه پایان همراه با موفقیت تلاش‌های فشرده و مشترک سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در ارتباط نزدیک با دولت و معارضه سوریه و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد با هدف تعیین ترکیب و اعضای کمیته قانون اساسی سوریه رسما اعلام خواهد شد.

مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه همچنین پس از پایان نشست سه‌جانبه خود، در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو با استفان دیمیستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و ضمن ارائه فهرست نهایی اسامی نمایندگان جامعه مدنی سوریه در کمیته قانون اساسی این کشور، هماهنگی‌های لازم را جهت برگزاری اجلاس سه و چهار جانبه امروز وزرای امور خارجه سه کشور و دیمیستورا به عمل آوردند.

جابری انصاری شامگاه یکشنبه در سفری فوری و دو ساعته به دمشق با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار و درخصوص آخرین تحولات مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه رایزنی و هماهنگی کرده و سپس از طریق بیروت به ژنو سفر کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز